Kasteel Heeswijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Paul Demo

Kasteel Heeswijk

Bericht door Paul Demo » za apr 28 2007 10:01 pm

Vandaag het volgende plaatje geschoten. Het klopte allemaal precies zodat ik het maar niet heb aangepast.

Afbeelding

Zal morgen nog wat foto's van deze mooie lokatie posten.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » za apr 28 2007 10:32 pm

Mooie plaat, maar wat mij betreft is de foto genomen op de verkeerde tijd. De zon is knalhard en staat aan de verkeerde kant waardoor de lucht niet meer echt mooi is.
Verder vind ik de spiegeling in het water wel mooi.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za apr 28 2007 10:36 pm

Het was 17:50, niet echt midden op de dag zou ik zeggen maar ik ben het wel met je eens dat het licht wat hard is. Misschien zou er nog wel een halve stop belichting vanaf kunnen ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » za apr 28 2007 10:46 pm

Waarom kijk je niet even op je histogram? (zie hieronder)
Je ziet direct, aan de rechterkant, dat de grafiek wordt afgekapt wat dus overbelichting aangeeft. Wat ik in zo'n geval doe is de kamera op M zetten, en de sluitertijd aanpas zodat de foto niet langer overbelicht is.
Als je dan teveel donkere gebieden krijgt en in het histogram de grafiek links wordt afgekapt (als het histogram aan de rechterkant niet meer wordt afgekapt), dan is de contrastruimte onvoldoende en zal je nooit een goed belichte foto over het hele gebied krijgen. Dan helpt alleen HDR (High Dynamic Range) fotografie, dus meerdere anders belichte foto's van hetzelfde onderwerp over elkaar heen leggen.

Afbeelding

Als ik lui ben zet ik de kamera op "bracketing" waardoor je een trapje maakt, dus 1 foto onderbelicht, 1 normaal, en 1 overbelicht. Later kijk ik wat het beste uitpakt. En als dat ook niet gewerkt heeft keil ik ze allemaal weg :-)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”