Crop vs Full-Frame

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Richardnl67

Crop vs Full-Frame

Bericht door Richardnl67 » zo feb 21 2010 1:43 pm

Er staat hier al redelijk wat geschreven of dit onderwerp, maar ik blijf maar twijfelen tussen de D300S en de D700. Moet zeggen dat er wellicht ook geen eenduidend antwoord op te geven is. Ik zit de laatste tijd steeds meer na te denken over een Full-Frame camera. Je hoort steeds meer dat binnen een aantal jaren er steeds meer Full Frame camera’s zullen komen. Ik vraag me dan ook af of langzaam maar zeker de crop camera’s zullen verdwijnen.

Ik ben voornemens om binnen afzienbare tijd een andere camera aan te schaffen em Ik vraag me af of het verstandig is om over te stappen op een Full-Frame body? Ik gebruik de camera voor allerlei doeleinden zoals , portret of landschaps, straat en reisfotografie, puur als hobby.

Ben benieuwd naar jullie mening en of jullie plan zijn(in de toekomst) over te stappen op een Full-Frame body?

Greetz, Richard

pixelpeter
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Crop vs Full-Frame

Bericht door pixelpeter » zo feb 21 2010 2:35 pm

@Richard67: Je schrijft;
Ik gebruik de camera voor allerlei doeleinden zoals , portret of landschaps, straat en reisfotografie, puur als hobby.
Ik ben even naar je website geweest; mooie series van allerlei aard :) . Op grond van jouw manier van fotograferen ben je, denk ik, het best
af met een DX camera, een D300s lijkt dan de logische keus. Een FX zoals de D700, hoe fantastisch ook, geeft
jouw stijl van fotograferen minder flexibiliteit. Jij bent gebaat bij de krachtige zoommogelijkheden van DX lijkt mij zo.
PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo feb 21 2010 3:15 pm

Richardnl67 schreef:Er staat hier al redelijk wat geschreven of dit onderwerp, maar ik blijf maar twijfelen tussen de D300S en de D700.
Tja, het is hier op het forum door en door besproken. Precies met dezelfde overwegingen. Ik zou je aanraden toch die draadjes van voor tot achter door te lezen, want om nu weer voor hetzelfde een nieuwe draad te beginnen lijkt me wat overdreven. Zeker omdat je nieuw bent heb je wellicht nog weinig doorgespit hier op het forum. Ik ben ervan overtuigd dat je na het lezen ervan zeker een keuze kunt maken.
Start bijv. hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 57&start=0

En doe bijv. ook zoekacties op DX versus full frame of FX.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... mit=Zoeken
Aan de hand van het aantal reacties per gevonden onderwerp kun je ook zien of er lange draadjes met veel informatie is.
Vriendelijke groet, Léon Obers

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo feb 21 2010 3:45 pm

Léon Obers schreef:
Richardnl67 schreef:Er staat hier al redelijk wat geschreven of dit onderwerp, maar ik blijf maar twijfelen tussen de D300S en de D700.
Tja, het is hier op het forum door en door besproken. Precies met dezelfde overwegingen. Ik zou je aanraden toch die draadjes van voor tot achter door te lezen, want om nu weer voor hetzelfde een nieuwe draad te beginnen lijkt me wat overdreven. Zeker omdat je nieuw bent heb je wellicht nog weinig doorgespit hier op het forum. Ik ben ervan overtuigd dat je na het lezen ervan zeker een keuze kunt maken.
Start bijv. hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 57&start=0

En doe bijv. ook zoekacties op DX versus full frame of FX.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... mit=Zoeken
Aan de hand van het aantal reacties per gevonden onderwerp kun je ook zien of er lange draadjes met veel informatie is.
Je hebt een punt Léon.
altijd even de zoekfunctie gebruiken eer je een topic start :?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”