Bescherming LCD schermpjes D90.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Pixelke

Bescherming LCD schermpjes D90.

Bericht door Pixelke » di feb 23 2010 8:19 pm

Heeft iemand ervaring met dit??

http://www.fotoshopaalten.nl/ggs-ggs...d90-p-783.html

ik vraag me af hoe je die beschermglaasjes aanbrengt? Worden ze op het lcd scherm gekleefd? Zoja, zijn ze dan ook nog verwijderbaar zonder sporen na te laten?

Mijn D90 heeft op het grote display een kunststof bescherming zitten. Die klik je der gewoon op. Wanneer dat beschermglaasje er zal opzitten (0.5mm dik), zal ik dan ook nog die kunsstof bescherming erop kunnen klikken, of zal dit niet meer lukken? (kweet het, ik overdrijf, maar ik wil mijn toestel optimaal beschermen).

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Re: Bescherming LCD schermpjes D90.

Bericht door Ruud V. » di feb 23 2010 8:34 pm

Ja, een paar weken aangeschaft n.a.v. diverse gebruikers. Maar door omstandigheden weinig kunnen fotograferen maar de keren dat.. prima. Vind het prettig niet meer die plastic cover te gebruiken. Vond ik altijd wat storend. Geen stofjes meer tussen je diplay en de cover. Over beschadigingen kan ik nog niets concreets zeggen. Zijn er trouwens 2, ook eentje voor het kleine display.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » di feb 23 2010 8:48 pm

Pixelke schreef:Heeft iemand ervaring met dit??

http://www.fotoshopaalten.nl/ggs-ggs...d90-p-783.html

ik vraag me af hoe je die beschermglaasjes aanbrengt? Worden ze op het lcd scherm gekleefd? Zoja, zijn ze dan ook nog verwijderbaar zonder sporen na te laten?

Mijn D90 heeft op het grote display een kunststof bescherming zitten. Die klik je der gewoon op. Wanneer dat beschermglaasje er zal opzitten (0.5mm dik), zal ik dan ook nog die kunsstof bescherming erop kunnen klikken, of zal dit niet meer lukken? (kweet het, ik overdrijf, maar ik wil mijn toestel optimaal beschermen).
Is dan niet meer nodig om de kunstof bescherming er op te klikken, ik heb GGS protector al een paar jaar op mijn D200 zitten en er zit nog geen krasje op. En ze zijn ook makkelijk te verwijderen, al heb ik dat nog niet nodig gevonden, maar je kan het verwijderen door flossdraad te gebruiken. En dat laat als het goed is ook geen sporen na.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 23 2010 9:33 pm

Hallo

Ik heb hem ook en het perfect. Niks mis mee :wink:
Beetje reclame maken dan maar...Ook hier te bestellen bij een clublid:
http://www.arendhandelsonderneming.nl/i ... 05&lang=NL

Groet Kroontje

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 23 2010 10:13 pm

Aanrader. Een maal plakken, en er nooit meer afhalen. Is ook niet nodig. Dat opklikding kan in de doos van de camera om er nooit meer uitgehaald te worden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

george013

Bericht door george013 » wo feb 24 2010 8:28 am

Ik heb gezocht naar installatie-instructies en gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=wNian6sDRAg
De protector wordt niet op maar over het lcd-scherm geplakt. Er ziet dus een luchtspleet tussen lcd-scherm en protector. Ik vraag me af wat het gevaar van condensvorming is op een koude winterdag.
George

consono
Forumlid
Forumlid

Bericht door consono » wo feb 24 2010 8:55 am

Wat is het voordeel van een dergelijke bescherming t.o.v de originele bescherming? Die vind ik tot nu toe nl. prettig werken.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » wo feb 24 2010 9:01 am

george013 schreef:Ik heb gezocht naar installatie-instructies en gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=wNian6sDRAg
De protector wordt niet op maar over het lcd-scherm geplakt. Er ziet dus een luchtspleet tussen lcd-scherm en protector. Ik vraag me af wat het gevaar van condensvorming is op een koude winterdag.
George
Er zit geen luchtspleet tussen hoor, ik heb ook geen last van condensvorming.
Groetjes Gonnie.

Braggus

Bericht door Braggus » wo feb 24 2010 9:56 am

Gisteren ook maar een besteld voor de D5000. Kan geen kwaad ondanks het draaibare display.

Groet,

Henk

Wessel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wessel » wo feb 24 2010 3:28 pm

Bericht door consono » wo, 24 feb 2010 9:55 +0000
Wat is het voordeel van een dergelijke bescherming t.o.v de originele bescherming? Die vind ik tot nu toe nl. prettig werken.
Het voordeel van de GGS berscherming is dat:
1: het bestaat uit meerdere lagen gelaagd glas wat niet barst en versplintert;
2: In tegenstelling tot de originele Nikon oplossing kan er geen vuil komen tussen de beschermplaat en de display;
3: Verorming is minimaal itt een opgeplakte sticker bescherming;
4: gemakkelijk schoon te maken;
5: chique.

Op de eeste vraag:
nee de originele nikon beschermer kan er niet extra overheen, deze kan zich niet meer vastklikken.

Heb ze tot nu toe op alle camera's (D80, D300) geplakt, bij de laatst gekochte body er direct bijgenomen.

mvgr,
Wessel.
D810 + D700 | 14-24 2.8 | 24-70 2.8 | 70-200 2.8 VR2 | 50 1.4 | SB900
-------------------------------
http://www.flickr.com/photos/wriezebos/

Kroontje

Bericht door Kroontje » wo feb 24 2010 5:16 pm

Ik heb gezocht naar installatie-instructies en gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=wNian6sDRAg
George
Als je hem hier besteld, krijg je netjes een beschrijving erbij hoe het gedaan moet worden :wink:
http://www.arendhandelsonderneming.nl/i ... me&lang=NL
En zo moeilijk is dat niet :mrgreen:

Kroontje

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo feb 24 2010 7:16 pm

Wessel schreef:
Op de eeste vraag:
nee de originele nikon beschermer kan er niet extra overheen, deze kan zich niet meer vastklikken.

mvgr,
Wessel.
ik lees af en toe wel mee ;-)
maar deze wil ik deels bestrijden.
op bepaalde modellen is dat nog wel mogelijk.
maar waar hebben we het over.....dat wil je gewoon niet als zo'n ggs plaatje er op zit.

Arend

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » wo feb 24 2010 7:22 pm

Arend-ho schreef:
Wessel schreef:
Op de eeste vraag:

mvgr,
Wessel.
ik lees af en toe wel mee ;-)
maar deze wil ik deels bestrijden.
op bepaalde modellen is dat nog wel mogelijk.
maar waar hebben we het over.....dat wil je gewoon niet als zo'n ggs plaatje er op zit.

Arend

Inderdaad wil je dat niet meer, zo`n GGS plaatje is veel mooier, al vind ik wel dat de letters GGS wat kleiner hadden gekund, maar toch nog steeds mooier dan de originele Nikon beschermer.
Groetjes Gonnie.

george013

Bericht door george013 » wo feb 24 2010 8:27 pm

Met alle respect. Ik heb geprobeerd de installatie van dit plaatje te achterhalen, dit is niet zo eenvoudig. Wat ik gezien heb is,dacht ik, dat het plaatje op de zijkanten wordt verkleefd. In dit geval moet er een luchtspleet tussen zitten. Gongon zegt van niet. Dan moet het vol verkleefd zijn.
En voor de rest komt dit koor niet verder als halleluja, praise the protector. Sorry.
Ook Arend-ho zou toeschietrlijker kunnen zijn in een toelichting op mijn opmerking. Hoe plaats je dit plaatje en in hoeverre is dit omkeerbaar, te verwijderen.
George

Marco

Bericht door Marco » wo feb 24 2010 8:43 pm

george013 schreef:Hoe plaats je dit plaatje en in hoeverre is dit omkeerbaar, te verwijderen.
George
jouwbuis is je grootste vriend
GGS LCD Screen Protector

Wel een beetje lang filmpje voor iets dat er binnen 20 seconden op zit.

Verwijderen idd. door een flos- of dun nylon draadje. Je hoeft dan alleen nog maar eventuele plakrestjes te verwijderen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”