Flitsklep blijft open staan.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
R-Know

Flitsklep blijft open staan.

Bericht door R-Know » zo apr 29 2007 12:08 pm

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en kom al meteen met een probleem.

Bij mijn D70s staat al enkele weken/maanden mijn flitser standaard bij elke foto maken open.
Om het flitsen tegen te gaan druk ik deze tijdens het afdrukken naar beneden maar hiet wil ik nu wel vanaf.
Mijn spullen heb ik bij KE gekocht maar na telefonisch contact werd ik niet verder geholpen dan: 'lees de handleiding maar eens goed door'.
Heb ik al 3 x gedaan maar ik vind niets wat mij verder kan helpen.

Is er iemand die mij verder kan helpen? Al is het alleen maar met het aangeven waar wat staat in de handleiding.

Alvast mijn dank.

Groeten, Arno

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo apr 29 2007 12:22 pm

Het meest simpele is de camera resetten naar de fabrieks instellingen, dit kan met de resetknop aan de onderzijde van de camera. Hierdoor worden alle instellingen teniet gedaan die je eventueel zelf heb veranderd. Maak daarna een foto buiten, de flits mag dan niet openklappen. Als het dan toch nog gebeurt ligt het denk ik aan de camera en zou ik even langs KE gaan.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo apr 29 2007 12:23 pm

Arno,
Zet de kamera eens op P en maak een foto (bij veel en weinig licht).
Springt de flitser dan ook omhoog?

R-Know

Bericht door R-Know » zo apr 29 2007 1:39 pm

Bedankt voor de reactie,

Ik heb beide geprobeerd, resetten werkte niet, vreemd genoed bleef de datum wel staan, allerlei andere instellingen niet.
De flitsklep blijft opstaan, ook als de camera uit staat.

Ben bang dat ik de camera dan toch enkele maanden kwijt ben. Geen goed idee vlak voor de vakantie.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma apr 30 2007 12:19 am

Beverwijk is voor jou dichterbij dan Capelle a/d IJssel. Scheelt geloof ik zo'n 25 KM. Ik zou eerst zelf even bellen of mailen met Nikon Service point en het probleem voorleggen. Komen zij er niet uit dan zou ik zelf langs gaan daar. Dit scheelt ook weer tijd, want anders moet KE de camera opsturen. Daar gaan toch een paar dagen over heen. Dit alleenals je nog garantie hebt. Zo niet zie dan dit draadje http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=

Succes.

Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op ma apr 30 2007 12:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

R-Know

Bericht door R-Know » ma apr 30 2007 12:30 am

Bedankt Irwan,

Ik had juist begrepen dat mijn D70s naar Polen zou worden gestuurd ter reparatie. Wanneer het Beverwijk gaat zijn zou dat wel helpen.
Overmorgen zal ik zeker even bellen.
Dank!

R-Know

Bericht door R-Know » di mei 08 2007 4:43 pm

Nog even terug komend op de reparatie van mijn D70s.
1 mei weg gebracht, buiten KE om, die denken nog steeds dat het een 'foutje in de instelling' in het menu is, 3 mei klaar in Duitsland.
Kan gehaald worden.
Je ziet het, in Beverwijk doen ze het wel snel! :lol:
Via KE was het niet sneller gegaan, daar sta je met een beetje pech al zolang in de rij.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di mei 08 2007 4:56 pm

Op pagina 96 van je handleiding staat hier wat over, ik denk ook dat het een instelling van je flitser is.

Zet je flitser op Auto, portret, macro of nachtportret. Nu kan je door het knopje van je flitser ingedrukt te houden en te draaien aan het wieltje je flitser instellen op auto en nog wat instellingen voor invulflits etc., maar er zit ook een instelling op "flash off" (symbooltje met bliksem en een streepje er doorheen). Nu zal de flitser niet meer opklappen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

R-Know

Bericht door R-Know » di mei 08 2007 11:53 pm

Ik had het hele boekje al een keer of wat doorgelezen maar niets hielp.
In Beverwijk vertelde ze al dat er van binnen iets gebroken was, iets van een haakje.
Als het goed is blijft de klep nu weer dicht zitten.....hoop ik.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

service

Bericht door George Fennes » wo mei 09 2007 6:05 am

Soms is het gewoon een technisch mankement en is het niet op een softwarematige manier op te lossen en ook niet door de gebruiksaanwijzing te lezen, want daar wordt dat kapotte haakje niet heel van :wink:

Maar Arno snelle service en succes met plaatjes maken, met of zonder de verplichtte flits.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”