Kan iemand mij helpen met live Movie Maker???

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Anne nikond40

Kan iemand mij helpen met live Movie Maker???

Bericht door Anne nikond40 » wo feb 24 2010 9:02 pm

Hallo,

Heel leuk movie maker..Heb een "verhaal" gemaakt van onze jaarlijkse slipjacht met leuke overgangen, mooie muziek noem maar op..Heb hem op dvd gebrand, wil hem bekijken, wat denken jullie heel de kwaliteit van de foto's weg..Iets klopt er niet..Heb de verhoudingen toen veranderd van standaard naar breedbeeldformaat, lijkt iets beter maar niet veel..Hoe komt het dat het zoveel kwaliteitsverlies geeft..Het bestandextansie is wmv, ben geen computerwonder dus dit zegt mij niks!!!
Ik heb er best veel tijd ingestoken, maar vind dit zo zonde van de foto's, wilde deze aan de organisatoren geven, maar dan wel met kwaliteit!!!

Iemand hulp??

pietgeus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Kan iemand mij helpen met live Movie Maker???

Bericht door pietgeus » wo feb 24 2010 9:46 pm

Movie maker zet jouw foto's met een resolutie van 6.000.000 pixels om in videobeelden (PAL) van slechts 720 x 576 = 414.720 pixels. Dat levert een enorm kwaliteitsverlies op. Misschien helpt het als je de foto's eerst - in bijvoorbeeld Photoshop - verkleind tot de veel lagere PAL-resolutie. Door het verkleinen raak je scherpte kwijt die je in Photoshop kunt herstellen met "Unsharp Mask".
Importeer dan de verkleinde foto's in Movie Maker en maak je diapresentatie.

Succes.
:idea:
Nikon 1 V3 met viewfinder en grip,
Nikon 1 J4,
Nikkor 10mm f2.8
Nikkor 6.7-13mm f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 11-27.5mm f/3.5-5.6,
Nikkor 10-30mm PD-Zoom f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 30-110mm f/3.8-5.6 VR
Speedlight SB-N7

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do feb 25 2010 10:47 am

Ho! WMV is een formaat wat leuk is voor het web, maar door de compressie die meestal toegepast wordt niet zo geschikt voor een eindresultaat als DVD.

Ik ken livemoviemaker niet, maar met MPEG-2 formaat zul je betere resultaten moeten behalen. Misschien dat iemand je met deze informatie wat verder op weg kan helpen.

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » do feb 25 2010 12:01 pm

Oke, ik zal eens navragen of en hoe het omgezet kan worden..Live Movie Maker is een onderdeel van Windows 7. Een heel leuk makkelijk te gebruiken programma, alleen jammer dus dat het wordt gezet in WMV..
Ik ga het in ieder geval proberen..Dank jullie wel!

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”