Nogmaals Luka
- Riemke
- Clublid

- Contacteer:
Nogmaals Luka
Onbevangen, in afwachting van wat komen gaat.....Luka aan het begin van haar eerste fotoshoot en voor mij het eerste studioportret met de D3

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- André
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nogmaals Luka
Ook deze is wer erg fraai Riemke,
Ik vind het echt een prachtmeid. Misschien ligt het aan mij, maar bij de eerste foto van Luca moest ik gelijk denken aan de actrice Alyssa Milano toen ze nog samen met Tony Danza in de serie "who is the boss" speelde. Dezelfde blik en uitstraling. Maar nogmaals, misschien ben ik de enige die de opvallende gelijkenis ziet
Ik vind het echt een prachtmeid. Misschien ligt het aan mij, maar bij de eerste foto van Luca moest ik gelijk denken aan de actrice Alyssa Milano toen ze nog samen met Tony Danza in de serie "who is the boss" speelde. Dezelfde blik en uitstraling. Maar nogmaals, misschien ben ik de enige die de opvallende gelijkenis ziet
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
prachtige meid,maar ik vind de scherpte te hard.
Ik vind hem ook te scherp. Wel echt een natuurtalent die meid!
- Riemke
- Clublid

- Contacteer:
Ik verscherp alleen bij het verkleinen 1 pixel met High Pass, verder niet.
Onderstaand de JPEG, zo omgezet vanuit het RAW bestand en verkleind zonder verscherping. (D3 met 85 mm 1.4)

Onderstaand de JPEG, zo omgezet vanuit het RAW bestand en verkleind zonder verscherping. (D3 met 85 mm 1.4)

- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Graag iets ertussen in.
Ik gebruik zelf meestal 0,75 pixels, of zelfs maar 0,5 pixels bij High Pass. Maar ik ben niet echt een meester in verscherpen; ik kies meestal als standaard stap zo'n verscherping, en kijk vaak niet eens of het niet wat meer of minder zou moeten.
Ik gebruik zelf meestal 0,75 pixels, of zelfs maar 0,5 pixels bij High Pass. Maar ik ben niet echt een meester in verscherpen; ik kies meestal als standaard stap zo'n verscherping, en kijk vaak niet eens of het niet wat meer of minder zou moeten.
Met de 85 1.4 is verscherpen niet nodig, mits goed gebruikt 
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
- Mike-Nikon
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mooie meid en dus ook een mooie foto.
Vindt wel dat de ogen erg onnatuurlijk overkomen. Te veel contrast en verscherping misschien ?
Vindt wel dat de ogen erg onnatuurlijk overkomen. Te veel contrast en verscherping misschien ?
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- JacTrum
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik vind foto 2 toch de mooiste, met een natuurlijke scherpte. Bij goeie foto's onder ideale omstandigheden zou verscherpen toch ook eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- Riemke
- Clublid

- Contacteer:
2e foto is niks aan verscherptMike-Nikon schreef:Mooie meid en dus ook een mooie foto.