Dat scheelt inderdaad een hoop.
Had ik nog niet aangedacht.
Thanks
Zoermeerse plas (Noord AA) *Update*
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Zoermeerse plas (Noord AA) *Update*

Ik had daar ook eens naar gekeken en idd daar een didelijk verschil geeft dat zeg.
Grts
Bijna leeg hier....
Blijft een kwestie van smaak, standaard geeft iets meer contrast dan neutraal. Speel er eens mee met diverse series en dan heb je snel genoeg bepaald wat jij mooi vindt. Die instelling sla je dan op als jouw default. Last, vergeet de gouden tip van A90 ook niet. Als één na laatste actie in je workflow zet je het kleurprofiel om van AdobeRGB naar sRGB. Dit doe je op de volgende manier:
Hope this helps,
ALE
pstttt, staat je camera standaard ingesteld op sRGB dan is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing. Mocht je een Engelse Photoshop versie gebruiken, kun je hier de vertaling vinden.
- Bewerken - Omzetten in profiel....
- Doelruimte - Profiel: sRGB IEC61966-2.1selecteren
- OK
Hope this helps,
ALE
pstttt, staat je camera standaard ingesteld op sRGB dan is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing. Mocht je een Engelse Photoshop versie gebruiken, kun je hier de vertaling vinden.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Ik ga er gewoon mee aan de slag.
Bedankt alle i.i.g.
Camera staat inderdaad ingesteld op sRGB. Was standaard zo en had meerdere malen gelezen dat het een beter resultaat geeft.
Bedankt alle i.i.g.
Camera staat inderdaad ingesteld op sRGB. Was standaard zo en had meerdere malen gelezen dat het een beter resultaat geeft.