Laptop accu

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Laptop accu

Bericht door Riemke » za feb 13 2010 9:52 am

Ik heb een HP Pavilion laptop uit de DV 9000 serie en vanaf het begin waren de accuprestaties slecht. Met een volle accu kon hij net een uur draaien. Uiteindelijk gaf hij het helemaal op.
Onlangs heb ik via www.battery-center.net een nieuwe accu gekocht, met bijna de dubbele capaciteit! Binnen 1 week in huis vanuit Hong Kong, perfecte service. Als je een vraag hebt krijg je dezelfde dag nog antwoord terug. Kosten $80, Verzendkosten $7,99. Mijn laptop staat nu met gemak 3 uur te draaien op een volle accu.
Bijkomend voordeel is dat de temperatuur van de laptop (ook een euvel van die Pavilion-serie) laag blijft, doordat de laptop iets schuin omhoog staat vanwege de extra batterijcellen. Garantie overigens ook netjes 1 jaar. Prima bedrijf dus, prettig zaken mee te doen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Arend-ho

Re: Laptop accu

Bericht door Arend-ho » za feb 13 2010 10:20 am

tx voor de tip...toevallig heb ik hier ook een 9000 serie liggen waarvan de accu het begeven heeft.

EDIT: gelijk maar besteld ook :) ik wacht af en ben benieuwd

Arend

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za feb 13 2010 10:38 am

Ik heb overigens die 7800 Map accu besteld :D De laptop staat nu alweer een aantal dagen naar volle tevredenheid te draaien!

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » za feb 13 2010 10:57 am

meestal kun je ook de energie verslindende zaken instellen in energiebeheer. Kan ook ook heel veel batterij-tijd schelen.

ajuus
emiel

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » za feb 13 2010 1:43 pm

Heb inderdaad een vergelijkbare ervaring met de akkumarkt.de. Echt een prima batterij die a) de computer veel langer laat draaien en b) nu al langer meegaat zonder significant prestatieverlies dan de originele batterij. Kostte ook niet veel. Aanrader dus.

Overigens kan je zeker in Vista best wel veel dingen doen om je prestaties te verbeteren.
Dat je bij een laptop niet zo'n goede batterij krijgt is ook vrij normaal. Onze andere laptop heeft ook een batterij die nooit langer dan anderhalf uur meeging (met de meest ideale situatie). Die gaat nu ook hard achteruit dus dat wordt weer akkumarkt binnenkort (of het adresje van Riemke).

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za feb 13 2010 4:08 pm

Riemke schreef:Ik heb overigens die 7800 Map accu besteld :D De laptop staat nu alweer een aantal dagen naar volle tevredenheid te draaien!
idem hier....met een weekje kan ik weer eens van het draadje af :D
toch wel makkelijk...alhoewel ik een 220v gebruiker ben.
maar de zomer komt er weer aan en in de tuin is toch wel lekker !

goed weekend

Arend

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do feb 25 2010 8:30 am

Heb je inmiddels de accu al ontvangen Arend?

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do feb 25 2010 11:10 am

nope...ze waren dicht tot de 22ste. heb ondertussen wel bericht gehad dat de accu verzonden was.
verwacht deze dan ook binnen enkele dagen.

Arend

evertfoto

Bericht door evertfoto » za feb 27 2010 11:59 pm

Heb goede ervaringen met Saakeshop uit Haarlem. Had voor mijn MacBook een accu nodig. Kost 135 bij Apple en 94 bij Saake (excl verz.kosten)
Werd geleverd binnen 2 werkdagen.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”