MF/AF op Sigma 10-20
MF/AF op Sigma 10-20
Hallo,
Ik heb inmiddels een 10-20 van Sigma. wat me pas opviel is dat er bij mij geen knopje op de lens zit voor MF/AF dit gaat gewoon met de draairing op het objectief. hebben we het hier nu over een ouder versie of een latere versie.
Groet, Anton.
Ik heb inmiddels een 10-20 van Sigma. wat me pas opviel is dat er bij mij geen knopje op de lens zit voor MF/AF dit gaat gewoon met de draairing op het objectief. hebben we het hier nu over een ouder versie of een latere versie.
Groet, Anton.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: MF/AF op Sigma 10-20
Even uit een oud draadje gevist; het is handiger om in dit soort gevallen een nieuw draadje te beginnen met een duidelijk titel.
Euh? Even naar mijn fotorugzak!
He, bij mij ook geen AF/MF schakelaar! Eigenlijk nooit echt op gelet, handmatig scherpstellen gaat gewoon ook al staat de AF ingeschakeld op de body.
Die van mij is 2 jaar oud (altans, 2jaar geleden gekocht). Kijkend op de site van Sigma zie ik inderdaad op de foto een schakelaartje zitten, net als zijn opvolger de 10-20/3.5 EX DC HSM die heeft.
Dus schijnbaar hebben ze tegenwordig wel een schakelaartje voor MF/AF!
Gideon
He, bij mij ook geen AF/MF schakelaar! Eigenlijk nooit echt op gelet, handmatig scherpstellen gaat gewoon ook al staat de AF ingeschakeld op de body.
Die van mij is 2 jaar oud (altans, 2jaar geleden gekocht). Kijkend op de site van Sigma zie ik inderdaad op de foto een schakelaartje zitten, net als zijn opvolger de 10-20/3.5 EX DC HSM die heeft.
Dus schijnbaar hebben ze tegenwordig wel een schakelaartje voor MF/AF!
Gideon
Hoi, net ook even gekeken. Mijn lens is ongeveer 10 maanden oud en hier zit ook geen schakelaar op. Is zeker net nieuw.
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nou, ik ook maar even gekeken.
Objectief gekocht in december 2008 en geen schakelaartje.
Mijn objectief staat trouwens te koop...........
edit:
mijn objectief is inmiddels gereserveerd.
Objectief gekocht in december 2008 en geen schakelaartje.
Mijn objectief staat trouwens te koop...........
edit:
mijn objectief is inmiddels gereserveerd.
Laatst gewijzigd door Jolanda op zo feb 28 2010 7:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
click voor mijn foto's op flickr.
ik heb de sigma 10-20 f3.5 en daar zit iig wel die schakelaar op.
Op de oude (dus die zonder vast diafragma van f/3.5) zit geen schakelaar. Je hebt dan dus alleen wat op de Nikon AF-S objectieven A/M heet: je kunt de AF dus "overrulen".
Wel vreemd dat als dat zo zou zijn, er op elke site van Sigma (of dat nu Sigma Benelux is ,US of Japan) je elke keer de Sigma 10-20mm F4-5.4 EX DC HSM met dit schakelaartje ziet afgebeeld! Blijkbaar is er wat aangepast aan deze lens. Zie link http://www.sigmabenelux.com/producten/2 ... 4-56-ex-dcjoepert schreef:Op de oude (dus die zonder vast diafragma van f/3.5) zit geen schakelaar. Je hebt dan dus alleen wat op de Nikon AF-S objectieven A/M heet: je kunt de AF dus "overrulen".
Gideon
De Sigma objectieven voor de canon-vatting hebben wel zo'n schakelaartje. Ik vermoed dat dit is omdat Canon niet overweg kan met de AF-overrule die op Nikon mogelijk is (maar ik weet het niet zeker). De plaatjes zijn dus waarschijnlijk van de uitvoering van het objectief voor een Canon-vatting.Gideon van den Berg schreef:Wel vreemd dat als dat zo zou zijn, er op elke site van Sigma (of dat nu Sigma Benelux is ,US of Japan) je elke keer de Sigma 10-20mm F4-5.4 EX DC HSM met dit schakelaartje ziet afgebeeld! Blijkbaar is er wat aangepast aan deze lens. Zie link http://www.sigmabenelux.com/producten/2 ... 4-56-ex-dcjoepert schreef:Op de oude (dus die zonder vast diafragma van f/3.5) zit geen schakelaar. Je hebt dan dus alleen wat op de Nikon AF-S objectieven A/M heet: je kunt de AF dus "overrulen".
Gideon
Zou best eens kunnen! alleen kan ik daar niets van terug vinden in de teksten, ook niet bij reviews van deze lens (altans bij mij bekend).
Gideon
Gideon
Ik heb die van mij net binnen en in de handleiding staat het duidelijk geschreven (ten minste in de Engelse tekst).
" For Nikon AF, select the autofocus mode on your camera body."
Dit is tevens zo beschreven in de Duitse, Spaanse, Italiaanse en Franse tekst. Tevens in de andere talen voor zover ik heb kunnen nagaan.
Het vreemde is dat deze zin in de Nederlandse tekst is weggelaten.
Groet,
JJ
" For Nikon AF, select the autofocus mode on your camera body."
Dit is tevens zo beschreven in de Duitse, Spaanse, Italiaanse en Franse tekst. Tevens in de andere talen voor zover ik heb kunnen nagaan.
Het vreemde is dat deze zin in de Nederlandse tekst is weggelaten.
Groet,
JJ
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik kwam toevallig laatst in een fotowinkel en zag daar de Sigma 10-20mm/3.5-4.5 met schakelaartje (voor Nikon).
Is kennelijk veranderd, ik heb die lens ook maar zonder schakelaartje (2 jaar geleden gekocht).
Is kennelijk veranderd, ik heb die lens ook maar zonder schakelaartje (2 jaar geleden gekocht).
Vriendelijke groet, Léon Obers
ik heb ook gelezen dat het schakelaartje alleen voor Canon objectieven was.....antoinette
in de gebruiksaanwijzing staat. Sigma AF en Canon AF om de autofocus functie te activeren diendt u het schuifje op het objectief op de AF positie te zetten.wilt u handmatig scherpstellen zet dan het schuifjeop de M positie, enz enz als jullie even de gebruiksaanwijzing bij de hand halen kun je alles der over lezen....waarvoor dat allemaal is. is teveel om even zo op te schrijven.....
Dus daarom zit bij zo,n lens ook een gebruiksaanwijzing.....!!!!!antoinette
Als jij nou fatsoenlijk Nederlands gaat schrijven, mag je van mij zo bijdehand doen. Oh, en even echt lezen waar de rest van het topic over gaat is misschien ook een goed idee. De vraag was immers waar het aan ligt dat het schakelaartje er niet op zit (of in ieder geval zat). Daarop geeft die mooie gebruiksaanwijzing van jou nog steeds geen antwoord.antoinette 22 schreef:in de gebruiksaanwijzing staat. Sigma AF en Canon AF om de autofocus functie te activeren diendt u het schuifje op het objectief op de AF positie te zetten.wilt u handmatig scherpstellen zet dan het schuifjeop de M positie, enz enz als jullie even de gebruiksaanwijzing bij de hand halen kun je alles der over lezen....waarvoor dat allemaal is. is teveel om even zo op te schrijven.....