Ik quote mezelf even:
Hieronder heb ik met mijn D3000 (een ruisgevoellige camera) een losse foto op ISO 1600 (foto 1 en 3) en een stapeling van 11 foto's op ISO 1600 (foto 2 en 4) (via File => automate => merg to HDR is CS4) Helaas is dit alleen mogelijk bij statische objecten....Het onderdrukken van ruis kan je ook doen door meerdere foto's te nemen op precies dezelfde instellingen en deze vervolgens te stapelen in PS of een ander programma. Thermische ruis is namelijk nooit hetzelfde op een foto en zal zichzelf uitmiddelen, het onderwerp blijft wel op dezelfde plek staan en zal bij stapelen alleen maar sterker worden. Hierdoor verhoog je de signaal-ruisverhouding aanzienlijk.
Dit gebeurt dus ook bij bracketing/HDR. De ruis middelt zichzelf uit, en het onderwerp telt zichzelf op.
Bij mijn andere hobby, astronomie, maken we foto's van maan/planeten dmv een CCD webcam (ToUcam Pro) dmv een AVI filmpje van +/- 1000 beeldjes en deze worden dan gestapelt met registax. Een los AVI beeldje zal bijna geen detail tonen, maar door het uitmiddelen van de ruis, en het optellen van het signaal bekom je een erg detailrijk plaatje zonder thermische- en/of versterkingsruis.
1

2

3

4