Natuur

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
©Kelly

Natuur

Bericht door ©Kelly » do apr 27 2006 11:11 am

Afbeelding1.
Afbeelding2.
Afbeelding3.
Afbeelding4.
Afbeelding5.
Afbeelding6.
Afbeelding7.
Afbeelding8.
Afbeelding9.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » do apr 27 2006 11:57 am

Afbeelding

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do apr 27 2006 12:36 pm

Afbeelding

Pas geboren geitje zal niet veel ouder zijn als een dag.

luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

vanson

Bericht door vanson » do apr 27 2006 2:09 pm

het wordt weer Lente.
leuk, deze foto's, stuk voor stuk.

rytec

Bericht door rytec » ma mei 08 2006 9:40 pm

Deze heb ik ook gemaakt met m'n nieuwe D50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vanson

Bericht door vanson » di mei 09 2006 10:49 am

Rytec,

leuke poging om scherpe foto's te maken...

het kan aan mij liggen maar geen van je 3 foto's komt erg scherp over (alleen die van die gele tulpen is een beetje scherp, maar erg storend onscherp op de voorgrond)

(er zit ook een 'manual' scherpstelstand op de camera, heb je deze juist wel of juist niet gebruikt?)

Mark D

Bericht door Mark D » di mei 09 2006 12:05 pm

Of probeer wat meer scherptediepte in je foto's te brengen...onderwerpen in ieder geval leuk gezkozen.

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 09 2006 3:15 pm

Afbeelding
Afbeelding

rytec

Bericht door rytec » di mei 09 2006 10:25 pm

vanson schreef:Rytec,

leuke poging om scherpe foto's te maken...

het kan aan mij liggen maar geen van je 3 foto's komt erg scherp over (alleen die van die gele tulpen is een beetje scherp, maar erg storend onscherp op de voorgrond)

(er zit ook een 'manual' scherpstelstand op de camera, heb je deze juist wel of juist niet gebruikt?)
de scherpstelrand stond op AF dus niet manueel te verdraaien.
Komt het misschien door het toestel toch niet voldoende stil te houden?
Ik heb deze foto's genomen op de close-up stand (met dat bloemetje op de stelknop)
Ik moet eerlijk zeggen dat het fotograferen met de D50 zeer nauwkeurig moet tov een gewone digitaal toestel.
Alle tips zijn welkom.

rytec

Bericht door rytec » di mei 09 2006 10:35 pm

Wat denken jullie van deze foto's ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rytec

Bericht door rytec » di mei 09 2006 10:38 pm

Mark D schreef:Of probeer wat meer scherptediepte in je foto's te brengen...onderwerpen in ieder geval leuk gezkozen.
Hoe breng je meer scherptediepte in je foto's? Welke is hiervoor de beste stand en instelling?

dank u

Mark D

Bericht door Mark D » wo mei 10 2006 8:37 am

rytec schreef:
Mark D schreef:Of probeer wat meer scherptediepte in je foto's te brengen...onderwerpen in ieder geval leuk gezkozen.
Hoe breng je meer scherptediepte in je foto's? Welke is hiervoor de beste stand en instelling?

dank u
Scherptediepte kun je op een aantal manieren krijgen...eea afhankelijk van de situatie. Zorg ervoor dat je een zo hoog mogelijk diafragma gebruikt (dus een zo klein mogelijke lensopening...f22) en focus op ongeveer eenderde van het veld...werkt bij mij altijd goed. Waar je wel voor op moet passen is dat als je sterk inzoomt, je minder scherptediepte in je foto's zult krijgen. Een shot met 200 mm en diafragma f16 geeft minder scherptediepte dan een shot met 18 mm en hetzelfde diafragma. Op de D70 zit een knopje om dit te controleren. De D50 heeft dit (helaas) niet.

Succes!

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo mei 10 2006 8:44 am

Door een kleiner diafragma te kiezen F16 bijv.

Bijvoorbeeld buiten bij een zonnige toestand en je onderwerp bevind zich in de het volle zonlicht bij 200asa "F16 - 200/s" altijd goed.

Vaak loop je dan met minder licht wel weer tegen de sluitertijd aan dus heb je vooral bij close up of macro achtige toestanden een statief al snel nodig.
Ook scherpstellen op hand bed. is dan zeer aan te raden omdat de AF er dan wel eens naast wil zitten.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

rytec

Bericht door rytec » wo mei 10 2006 8:45 am

Dag Mark,

Dank je voor de uitleg. Ik zie onder aan je berichten dat je dezelfde toestelconfiguratie hebt als ik.
Ik heb ook een D50 met Tamron lens 18-200 DiII
Tevreden hierover?
In ieder geval ga ik je raad uitproberen. Ik lees zoveel verschillende mogelijkheden, de één werkt op stand P, de ander met A, noem maar op.
En dan heb je nog je ISO instellingen, AF-veld bepaling, ...
Is het ook beter de camera zelf z'n AF-veld te laten bepalen of zet je hem beter op dynamisch? deze instelling staat standaard na het in/uitschakelen van het toestel weer standaard op dichtsbijzijnd. Dat vind ik wel jammer eigenlijk, dat je steeds zelf weer via het menu dit moet veranderen maar misschien is er een reden voor?

rytec

Bericht door rytec » wo mei 10 2006 9:18 am

Als ik het allemaal zo hoor en zie dan werken de meesten onder jullie niet met de standaard standen op deze camera's.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”