Zonnekap voor kit lens nikon d3000

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
fotostan

Zonnekap voor kit lens nikon d3000

Bericht door fotostan » ma mar 01 2010 4:47 pm

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje een Nikon d3000 :D
Nu wil ik daar een zonnekap bij kopen,
Ik heb gevraagd aan een webwinkel wat en welke ik kan nemen?

Hij zei : De HB-45, met bajonet aansluiting. Die kan je ook omgekeerd plaatsen als je je camera inpakt.
En: De Petal Flower met schroefaansluiting 52mm. Dan kan je niet omkeren, maar die kan je ook opschroeven als je een filter gebruikt. Dat lukt met de HB-45 weer niet.

Ik heb zelf een filter op mijn camera,
Maar zo'n zonnekap neemt wel aardig wat ruimte in ik hem in de tas doe,
Maar toch zit ik er over te denken om de Petal Flower te kopen.

Heeft iemand anders nog een oplossing of een goedkope zonnekap op internet gevonden? dan zeg het maar,
weet iemand wat bajonet aansluiting betekend
Groetjes ME :mryellow:

florist

Re: Zonnekap voor kit lens nikon d3000

Bericht door florist » ma mar 01 2010 5:21 pm

beste Stan, een beetje off-topic, maar zat er geen zonnekap bij je kitlens dan?
Ik dacht dat alle objectieven van nikon werden geleverd met een zonnekap, maar blijkbaar vergis ik me..

De HB-45 zonnekap zet je op je objectief, dan draai je hem een kwart slag en dan zit ie vast.
Ik zou zelf nooit voor een schoefaansluiting gaan, omdat je die loeivast (kan) draaien op je objectief/filter. Zie hem dan maar eens los te krijgen.

Als je je zonnekap omgekeerd op je objectief zet in je tas valt het ruimtegebruik trouwens reuze mee.

Ik weet niet wat de webshop vraagt voor de orginele hb45, maar op ebay staan zat immitaties, voor 3,80 euro sturen ze je er een vanuit china, inclusief verzendkosten!
ik zeg doén!

Mocht je nog tijd overhebben, dan kan je je ook even voorstellen in de voorstel-sectie op t forum, gezellig!

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma mar 01 2010 5:31 pm

Ik kreeg bij de 35mm f/1.8 een HB-45, maar bij de 18-55 VR ook een HB-45. De een is opklikbaar en de andere moet je er op draaien. Dus je moet wel even uitkijken welke je bestelt.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mar 01 2010 9:35 pm

Welk kitobjectief?
En in de documentatie die je er bij kreeg van Nikon staat vast precies welke zonnekap je moet gebruiken.
Daar zou ik niet van afwijken.
emdeklerk

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » vr mar 05 2010 10:57 am

Daviddvd schreef:Ik kreeg bij de 35mm f/1.8 een HB-45, maar bij de 18-55 VR ook een HB-45. De een is opklikbaar en de andere moet je er op draaien. Dus je moet wel even uitkijken welke je bestelt.
Nikon zonnekappen met HB-aanduiding beschikken over een bajonetaansluiting; HS en HN zonnekappen hebben een schroefdraad. Bij de AF-S Nikkor 35mm f/1.8G hoort echter een HB-46 kap en op de 18-55VR een HB-45.
Jur

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » vr mar 05 2010 3:32 pm

Bij mij staat er toch echt hb-45 op..

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”