Arabia en Ashley

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Arabia en Ashley

Bericht door Arabia » vr mar 05 2010 12:42 am

Rare titel niet... Nee hoor.
Vorige week een portfolio shoot gedaan met Ashley en Marit. Twee totaal verschillende dames.
Ashley heeft aankomende week een belangrijke scoutingmiddag bij een modellenbureau.

Zij vroeg mij om haar portfolio aan te vullen met o.a.foto's waarin zij heel vrouwelijk en zacht overkomt. Dit moest in een naturelle stijl.
Werd een productieve middag, met ook andere stijlen.

Comments please:

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

Groeten
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Arabia en Ashley

Bericht door Pancarans » vr mar 05 2010 1:31 am

Hey Lawrence.
Nu heb ik weinig sjoeg van modelfotografie, edoch mijn commentaar:

Foto 1 en 2 zien er goed uit, mooie schaduwwerking op 1, waarbij haar ogen er goed uitkomen. Ik vind dat de hoeveelheid make-up wat te duidelijk zichbaar is, wat een naturelle look vermindert.
Foto 3 vind ik vrij hard belicht en hierdoor komt zij ook behoorlijk hard over. Dit i sonder andere te zien in het feit dat de rus van haar rechterhand uitgebeten is. Wellicht is dit een andere stijl, maar goed.

Verder licht de scherpte bij alle drie perfect.

Nogmaals veel sjoege heb ik er niet van, maar zo kijk ik er tegenaan.

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr mar 05 2010 2:21 am

Het viel me precies ook zo op, voordat ik de vorige reactie las. Dus ik ben het er wel mee eens.
Foto 1 vind ik dan het meest aanspreken in je opdracht van vrouwelijk en zacht.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr mar 05 2010 2:54 am

Goh zou ik er dan een beetje kijk op hebben????
Ben benieuwd wat Marco Boots er van vindt.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr mar 05 2010 6:31 am

Hoi Lawrence.

Absoluut mooie foto's in technische zin.
Vrouwelijk en zacht overkomen vind ik ver te zoeken.
Komt nu bij me over als een harde dame die geen haar op
de tanden heeft.

Vrouwelijk en zacht zou ik haar iets andere poses laten aannemen
te denken valt aan : hoofd naar beneden en ogen op laten kijken
wellicht wat " onderdaniger" (sorry dames) .... verliefde blik, blosjes,......etc

Ook wat zachter belichten en ipv verscherpen juist wat verzachten.

dat zijn zomaar wat items die me direct invallen .

groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr mar 05 2010 7:52 am

nou kom ik ook nog even.
vooropgesteld...mooie dame
bij foto 1 vind ik de bloem wat te wit en worden mijn ogen gelijk naar het wit toe getrokken i.p.v. naar haar gezicht.
bij twee is dat wat minder, maar vind 1 de mooiere foto.
foto's 1 en 2 heb je zo te zien gemaakt met de grote octa, dus wel mooi zacht lichtverloop.
bij beiden en eigenlijk ook wel bij foto 3 zit je behoorlijk hoog in je diafragma f16,f18,f14 naar mijn mening.
huid misschien nog wat meer verzachten waardoor het geheel nog wat zachter over komt.....klote objectieven..veel te scherp tegenwoordig :D
3 vind ik inderdaad hard maar ook weer niet lelijk..het past misschien alleen wat minder bij "vrouwelijk zacht"
in ieder geval ben je lekker en goed bezig naar mijn mening.
keep it up...en foto 1 is naar mijn smaak de beste....mooi verloop naar schaduw.
nog een opmerking...op foto twee had ik de onderste haar in haar hals/nek weggeshopt.
ik vind deze wel erg wit..maar kan ook door verscherping en verkleining komen.

Arend

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr mar 05 2010 8:02 am

Hoi Lawrence,

van belichten in de studio heb ik geen kaas gegeten, dus op een andere manier comments.

Bij zacht en vrouwelijk denk ik aan een naturelle make-up. Zeker geen zwaar aangezette wenkbrauwen (persoonlijk vind ik dat hééél lelijk...) en zwaar opgemaakte ogen in een gouden kleur. Eye-liner, lichte oogschaduw en zacht aangezette mascara moeten het dan doen. Ook geen dikke laag poeder en alleen wat lip-gloss.

Nou weet ik wel dat mannen heel anders denken over zacht en vrouwelijk..............

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za mar 06 2010 3:10 pm

Over studiotechniek kan ik absoluut niet meepraten, maar wel over het effect dat met een foto beoogd wordt. Ik behoor dan bij het publiek en il moet beoordelen of Ashley "zacht en vrouwelijk overkomt, in een naturelle stijl".

Ze kijkt recht in de lens en i.t.t. de doelstelling komt dat hard en uitdagend over. Dat wordt versterkt door de heel licht verkrampte mond, de relatief smalle lippen en de donkere oogmakeup.

Dus: minder contrasterende maar alleen corrigerende makeup, 5 minuten ontspannende rekoefeningen met de mond, een Mona Lisa "uitdrukkingsloze glimlach" en de blik net even naar links- of rechtsonder de camera. Denk ik... :wink:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za mar 06 2010 4:16 pm

Jolanda schreef: Bij zacht en vrouwelijk denk ik aan een naturelle make-up. Zeker geen zwaar aangezette wenkbrauwen (persoonlijk vind ik dat hééél lelijk...) en zwaar opgemaakte ogen in een gouden kleur. Eye-liner, lichte oogschaduw en zacht aangezette mascara moeten het dan doen. Ook geen dikke laag poeder en alleen wat lip-gloss.

Nou weet ik wel dat mannen heel anders denken over zacht en vrouwelijk..............
Ik denk dat jij je verkijkt op wat mannen denken over zacht en vrouwelijk. :shock: :wink:
Juist diverse mannen hier hebben aangegeven dat ze de make-up veel te zwaar en te "hard" vinden.
Die uitleg komt op hetzelfde neer als wat jij aangeeft over make-up, alleen zeg jij het wat meer gedetailleerd.

Waar ik persoonlijk van gruw is bij vrouwen met van die (veel te) dikke lagen en met verkeerde kleur "geplamuurde" foundation, slecht uitgesmeerd (het houdt dan abrupt ergens op in de hals en nek waar het contrasteert met de echte huidskleur), en van die te strakke opvallende indianen strepen als blos net op/onder de jukbeenderen. Als ik dat zie, heb ik in mijn fantasie de neiging als protest met een mes langs de wang te schrapen, en met wat er achter blijft op het mes daarmee een broodje te smeren en dat aan de vrouw aan te bieden.

Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen geen make-up zouden kunnen gebruiken. Integendeel zelfs. Maar het moet vooral met stijl en goed zijn aangebracht. De mooie trekken in een gezicht accentuerend, de minder fraaie corrigerend/verdoezelend. Bij tijd en wijlen mag afhankelijk van de situatie (uitgaansgelegenheid) het wat mij betreft zelfs nog uitbundig zwaar aangezet "versierend" zijn ook nog. (Zware ogenschaduw, klalrode lippen, licht glinsterende (glitter) poeder waardoor de huid iets tintelents krijgt). Het moet wel passen bij de persoon.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op zo mar 07 2010 8:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za mar 06 2010 9:17 pm

Léon,

bedankt voor je reactie op mijn reactie. Blij dat we er eigenlijk wel hetzelfde over denken.

Ik wil toch een toevoeging maken. Ik vind in dit geval niet dat de make-up verkeerd is of verkeerd is op- of aangebracht. Laat dat duidelijk zijn. Maar TS wilde een losse en naturelle look en dat effect vind ik in de foto's niet terug.

Enne.... ging jij het niet wat rustiger aan doen....??

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » za mar 06 2010 10:21 pm

Foto 1 zit iets "raars' in het beeld wat mij ongelovelijk stoort! Achter haar nek, vast d'r arm..
Zij heeft een prachtig uitdrukking in haar ogen, in alle foto's...Vind het mooie foto's maar ze komen op mij ook niet echt zacht over..

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”