Ik zag nog veel meer moois

Op zoek naar voedsel liepen ze zelfs over het wandelpad voor je langs.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Machtig mooie beestjes
Groet,
Desirée
*Update*: Laatste foto uitsnede aangepast.
Hoi Tiny,jettiny schreef:Hoi Desiree,
Ik heb even gekeken bij picasa, en zie ISO 800 staan een sluitertijd van 1/800 en een brandpuntsafstand van 300 mm.
Lijkt mij een beetje aan de hoge kant de ISO 800.
Maar dat bepaal jij natuurlijk zelf.
ISO 200 of 400 zou eigenlijk voldoende moeten zijn denk ik zo.
Of het echte ruis is, op foto 4, 6 en 8 zie je dat het beste op de achtergrond, weet ik niet, maar het lijkt er wel op.
Wellicht zijn er anderen die het beter kunnen analiseren voor jou.
P.S. mooie foto's op Picasa hoor !!!![]()
vrgr
Tiny
Hoi Germay,Germay schreef:Ik kan er eerlijk gezegt niet begrijpen waarom je zo'n hoge iso waarden hebt ingesteld.De foto's zijn daardoor verprutst jammer.Maar ik heb een vermoeden dat je deze serie op de automaat hebt geschoten of heb ik het mis?En ook de automatisch iso ingesteld? Met onderstaande waarden moet je zeker meer knijpen in je diafragma (groter getal) F/8 of F/11 had beter geweest met meer scherpte,als je aangeeft dat je je objectief te zwaar vindt en niet stil kunt houden, is een statief een optie.
![]()
Andere keer beter zullen we maar zeggen.:mrgreen:
P.S.Was het in de buurt van de schaapskooi van Blaricum?Daar kan je ook mooie platen schieten van loslopende schapen op de hei.
Neem dan een statief of een monopodIk heb nog steeds ruzie met de belichting en krijg het maar niet onder controle.
En daar komt ook bij dat ik de gebruikte 70-300mm niet goed stil kan houden omdat ie soms te zwaar is.
Als ik het goed heb kan je beter de camera op P zetten om dit te verkrijgen.Ik zet de camera soms op automatisch om even te kijken wat de camera aan waardes geeft in een bepaalde situatie om zodoende een inzicht te krijgen in de instellingen. Was een tip hier op het forum naar ik meen.
Als er weinig beweging is lijkt mij dat je hem beter op A kan zetten. Dan hoef je aleen het F getal in de gaten houden en evt de hogelichtenAlleen bij de eerste foto stond de camera nog op automatisch. (standaard staat hij in de s-stand)