Professional Imaging 2010 (zondag 7 t/m dinsdag 9 maart)

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Professional Imaging 2010 (zondag 7 t/m dinsdag 9 maart)

Bericht door noogle » do feb 25 2010 4:24 pm

Ik ga dinsdag (is ook voor mijn werk dat ik heen ga, scheelt ook weer een vrije dag) :-)
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do feb 25 2010 4:57 pm

Ik heb de bittere nasmaak van vorig jaar nog niet weggedronken, dus ik blijf maar thuis...de helft van de beurs ging over albums, de ene nog lelijker en slechter gedrukt dan de andere (met een paar hele positieve uitschieters, maar minimaal!). Dat hoef ik echt niet nog een keer te zien.

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door D.Sauer » zo mar 07 2010 6:19 pm

wij, scoshi en ik dus, zijn vandaag geweest.
gevaarlijke beurs voor mensen met het NAS-virus ook al is het beperkt tot een stevige verkoudheid :D .

Leuke beurs, leuke gesprekken gehad.
Leuke dingen te koop (HAND OP DE KNIP).

duimen dat we bij Konijnenberg de studio-flitsset winnen.
Boek over lightroom gekocht.

Op de terugweg bij vliegveld Hilversum wat shots gemaakt en lekker bakkie koffie/pilsje gedronken, heerlijk in het zonnetje.
Daarna nog even bij de schaapskooi in Blaricum geweest. Gezwaaid naar René Froger :shock: op de kruising.

Leuke beurs.
Laatst gewijzigd door D.Sauer op zo mar 07 2010 11:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mar 07 2010 7:04 pm

Hallo

Ook ik ben even wezen kijken op de beurs. Ben zeer onder de indruk hoe er tegenwoordig kan worden afgedrukt :wink:
En inderdaad een gevaarlijke beurs voor het NAS virus, zoals al wet gezegd :wink:

5 in 1 reflectie gekocht..altijd makkelijk als er geclickt moet worden

Verder bij Nikon de CNX2 workshop gevolgd en voor het eerst met een imac mogen spelen :mrgreen:
Duurde alleen een beetje lang voordat je de foto's binnen had. Dit ging via een netwerk te plekken.

Leuke beurs om mee te maken, ook als amateurtje :wink:

Groet Kroontje

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo mar 07 2010 7:43 pm

Vanochtend samen met Shaun naar Nieuwegein gereden. Normaal gesproken zou ik er waarschijnlijk niet heengegaan zijn, omdat ik vind dat deze beurs echt wel gericht is op de professionele fotograaf. De aanwezigheid van Scott Kelby maakte dat ik dit jaar weer van de partij was.
Hij trok een volle zaal tijdens zijn presentatie van 20 jaar Photoshop en later nogmaals met zijn "Killer Tips" voor Lightroom en Photoshop. Toch wel weer wat leuke dingen opgestoken en later nog twee boeken gekocht die persoonlijk door hem gesigneerd werden :D Kortom, een leuke dag gehad op een drukbezochte beurs.

1. Scott Kelby tijdens zijn signeersessie:
Afbeelding

2. Shaun probeert een 400 mm objectief uit. je moet je dan wel een professional voelen :D
Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

george013

Bericht door george013 » zo mar 07 2010 8:48 pm

Tom schreef:Ik heb de bittere nasmaak van vorig jaar nog niet weggedronken, dus ik blijf maar thuis...de helft van de beurs ging over albums, de ene nog lelijker en slechter gedrukt dan de andere (met een paar hele positieve uitschieters, maar minimaal!). Dat hoef ik echt niet nog een keer te zien.
Dit jaar ook. Voor zover albums sec.
George

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » zo mar 07 2010 9:15 pm

Ik zou morgen gaan, maar gaat helaas niet door ivm werk.

sonja

Bericht door sonja » zo mar 07 2010 9:53 pm

Ben vandaag ook geweest vond het een boeiende beurs .
Hoop op gestoken over trouwalbums .
Mooie printen gezien. Veel prof dingen .
Nikon en Canon waren er ook.
Workshop capture nx2 was jammer genoeg beetje rommelig.
Moesten ter plekken foto's oploaden/copy en met zoveel te gelijk is dat natuurlijk niet te doen.
De meeste konden dus niet mee doen en was de workshop meer luisteren en kijken en dus niet te volgen met doen erg jammer.
Ik vind het wel een mooi programa capture nx 2.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » zo mar 07 2010 10:32 pm

Ojee, je kunt er dus ook kopen. Ik ga morgen de hele dag. Kun je ook pinnen bij b.v. konijnenberg ???? Zo ja, dan laat ik mijn pinpas thuis........
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » zo mar 07 2010 10:39 pm

Vandaag ook geweest, en veel gezien (met de hand op de knip).
Vooral de kwaliteit van Asuka album bewonderd.... (met navenante prijzen),
bij Oypo stand een foto van mezelf laten maken (niet echt charming....maar goed... toch een lenspoetslapje gescored met een 3-maand gratis pro-abonnement).
en natuurlijk veel goodies gevonden zoals pennen :)

Leuk om te zien: 20 jaar photoshop op de toendertijd courante Apple MacIntosh modellen! Way back in time :)

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo mar 07 2010 11:09 pm

Vandaag ook een rondje beurs gedaan.

De bomvolle parkeerplaats en wachtrij voor de ingang deden mij bij aankomst enige ZOOMEXPIRIENCE taferelen voorbij spoken… :shock: :oops: :evil: :cry:
Maar goed na ff wachten in de rij toch binnen gekomen en daar viel het gelukkig wel mee, gelukkig geen ZOOM taferelen.
Was op tijd voor deze 2 lezingen…
11:45 - 12:15 Lightroom 3 bèta - kennismaking met nieuwe functies en verbeteringen
12:15 - 13:00 Lightroom in de praktijk toegepast - Piet van den Eynde, reisfotograaf

Sinds kort ook Lightroom op me pc geinstalleerd en me fotoarchieven erin gezet en toekomstig werk gaat er ook in. Ben nu een tijdje bezig om het te ontdekken en doorgronden maar Lightroom (en de workflow) werkt als een trein en is erg goed
Dus zodoende was ik wel benieuwt naar wat versie 3 kan en hoe andere er mee omgaan.

Eerste lezing was wel interresant, 2de viel wat tegen althans weinig nieuwe dingen gehoord

Daarna nog een rondje door de 2 zalen gelopen, je stuikelt over de groot formaat printers, trouwalbums zijn er in overvloed, studioapparatuur idem
Bij de Nikon stand kun je 2200 Euro in de hand houden in de vorm van de 24mm f/1.4 !! en 1200 euro in de vorm van 16-35 f/4 :-) en evt op je body uitproberen…
Heb helaas geen foto’s ervan want ik heb gek gedaan en eens zonder camera een fotobeurs bezocht!! :takepic:

Leuk op de Wacom stand was wel een tablet in de vorm van een platte monitor! :-)
Hiermee kun je direct met een pen op het scherm aanwijzen wat je wil en evt met je pen schetsen en kwasten en correcties aanbrengen.
Normaal doe je dat met een muis of een tablet en pen naast je maar nu kun je lekker op je monitor aanwijzen.

Verder kwijlen bij de stand van Eizo en LaCie....Vette kwaliteitsschermpjes!! maar ja best prijzig...:-(

Daarna halverwege de lezing van Scott weer bij gaan zitten…
13:30 - 14:30 Adobe Photoshop en Lightroom Killer tips by Scott Kelby
14:30 - 15:00 Slim organiseren en archiveren met Lightroom door middel van metadata

Beide waren ook wel interresant, vooral de tips van Scott in Lightroom…

Affijn daarna nog een rondje folders verzamelen en was de dag alweer om.

Voor degene die fotoleerboeken wil hebben, die hebben ze ook genoeg!
Vooral de boeken dat het tijdschrift FOCUS uitbrengt zijn volgens mij best wel leerzaam
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo mar 07 2010 11:22 pm

Ik probeer er morgen (maandag) om een uur of elf te zijn.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma mar 08 2010 8:39 am

flippie17 schreef:Ojee, je kunt er dus ook kopen. Ik ga morgen de hele dag. Kun je ook pinnen bij b.v. konijnenberg ???? Zo ja, dan laat ik mijn pinpas thuis........
Konijn was er vorig jaar alleen voor vak-advies, geen verkoop gezien. Het is geen Zoommistatie.

Desiree van Os
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Desiree van Os » ma mar 08 2010 11:06 am

Hans Braakhuis schreef:
flippie17 schreef:Ojee, je kunt er dus ook kopen. Ik ga morgen de hele dag. Kun je ook pinnen bij b.v. konijnenberg ???? Zo ja, dan laat ik mijn pinpas thuis........
Konijn was er vorig jaar alleen voor vak-advies, geen verkoop gezien. Het is geen Zoommistatie.
Er is wel een stand van Camex die verkoop van lenzen, tassen, enz heeft. Deze staan als je in de zaal de steile trap opgaat naar het bordes.
Dus ook al verkoopt Konijnenberg niet.....je geld kan je er toch wel kwijt contant en pin :mryellow:

Groeten,
Desirée
Groet, Desirée

D90 en wat glaswerk

Mijn Picasa site

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma mar 08 2010 3:54 pm

Ziezo, ik ben weer terug. Met een paar kiekjes natuurlijk.

Alle foto's zonder flits op ISO 1600, gemaakt met de "bolle" uit het handje.

1 Scott Kelby aan het Photoshoppen
Afbeelding

2 Scott Kelby nog steeds aan het Photoshoppen
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5 Er staat binnenkort een D700 met toebehoren te koop ;)
Afbeelding

6 Kwijlen bij een vette Epson
Afbeelding

Met dank aan de modellen :)

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”