Ik overweeg over te stappen van ACDsee Photomanager op Lightroom. Het probleem bij het overstappen van het ene naar het andere programma is de herinrichting van de database (categorieën, trefwoorden, waarderingen etc.). Dat is een uitermate tijdrovend en vervelend karwei als je dit voor een paar 1000 foto's opnieuw moet doen.
Heeft iemand toevallig een truc in de hoge hoed zitten om dit werkje snel te klaren?
Dank voor een reactie.
TH
Externe database importeren in Lightroom
Externe database importeren in Lightroom
Erger u niet, verwonder u slechts.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Helaas niet. Wat ben ik blij dat ik al mijn foto's in acces heb zitten. Begon ooit in paradox. Conversie naar dbase en vervolgens acces was geen probleem. Dat is het wel met die software die een korter leven beschoren is, zoals hier blijkt. Is het niet mogelijk de gegevens te ex/importeren?
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Dank je Jos. Ik stelde mijn vraag eigenlijk tegen beter weten in. Aan Access heb ik nooit gedacht dit ondanks het feit dat ik toch al enige jaren met dit programma werk. Er zit een imp/export functie in LR, maar die zijn m.i. niet bedoeld voor het door mij verlangde. Ik puzzel gewoon verder.Jos schreef:Helaas niet. Is het niet mogelijk de gegevens te ex/importeren?
Groetjes
TH
Erger u niet, verwonder u slechts.