twijfel tussen 2 lenzen
twijfel tussen 2 lenzen
ik ben opzoek naar een grotere telelens en ik twijfel nu nog tussen de sigma 135-400 en de sigma 70-300 APO
nu is de vraag die 135-400 is bijna het dubbel in prijs is dat gerechtvaardigd voor de kwaliteit van de lens of niet
ook weet ik niet of je een tele tot 400mm veel gaat gebruiken tov van een lens tot 300mm
het is voor op een nikon d50
alvast bedankt voor de raad
nu is de vraag die 135-400 is bijna het dubbel in prijs is dat gerechtvaardigd voor de kwaliteit van de lens of niet
ook weet ik niet of je een tele tot 400mm veel gaat gebruiken tov van een lens tot 300mm
het is voor op een nikon d50
alvast bedankt voor de raad
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
135-400mm
Hallo Joerig,
De 135-400mm Sigma is echt een klasse beter dan de 70-300mm van Sigma.
De Sigma 70-300mm is op 300mm niet om aan te zien en zeker de hoeken lopen dan helemaal weg.
De Sigma 135-400mm is op 300mm nog heel goed te noemen en na de 350mm loopt ie ook achteruit wat betreft scherpte maar is op 400mm nog stukke beter dan de 70-300mm op 300mm.
Of je hem veel gebruikt, weet ik niet.
Hou je van natuurfotografie, dan heb je die 400mm al heel snel nodig.
Og de 135-400mm het geld waard is, ik denk het wel.
In mijn ogen is elke euro die je voor de 70-300mm uitgeeft, twee euro te veel, als je tenminste kwaliteit wil en het niet gaat om alleen je tas te vullen.
Succes met je keuze.
Groetjes George
De 135-400mm Sigma is echt een klasse beter dan de 70-300mm van Sigma.
De Sigma 70-300mm is op 300mm niet om aan te zien en zeker de hoeken lopen dan helemaal weg.
De Sigma 135-400mm is op 300mm nog heel goed te noemen en na de 350mm loopt ie ook achteruit wat betreft scherpte maar is op 400mm nog stukke beter dan de 70-300mm op 300mm.
Of je hem veel gebruikt, weet ik niet.
Hou je van natuurfotografie, dan heb je die 400mm al heel snel nodig.
Og de 135-400mm het geld waard is, ik denk het wel.
In mijn ogen is elke euro die je voor de 70-300mm uitgeeft, twee euro te veel, als je tenminste kwaliteit wil en het niet gaat om alleen je tas te vullen.
Succes met je keuze.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Marti58
- Forumlid
- Contacteer:
70-300 Sigma
Ik vind er persoonlijk niets mis mee, ik gebruik hem op mijn D80.

genomen bij de waterweg Hoek van Holland terwijl het nogal heijig was

genomen bij de waterweg Hoek van Holland terwijl het nogal heijig was
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
-
- Clublid
donkere hoeken
De foto op zich is best mooi, maar ik krijg de indruk dat de hoeken links en rechts boven donker weglopen.
Het kan aan mijn monitor liggen, ik heb een goedkoop TFT schermpje, maar zo ziet het er bij mij uit.
Groetjes George
Het kan aan mijn monitor liggen, ik heb een goedkoop TFT schermpje, maar zo ziet het er bij mij uit.
Groetjes George

Re: twijfel tussen 2 lenzen
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op ma dec 07 2009 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Clublid
ik vind hem helemaal niet zo goed
Ik denk niet dat het Marti zijn bedoeling was om deze foto te beoordelen, maar meer om aan te geven dat hij de kwaliteit van deze lens goed vindt.
Maar daar zet ik nu juist kantekeningen bij, op zich een redelijk plaatje, maar alleen al het weglopen van die hoeken zou voor mij de doorslag geven om zo'n objectief niet te kopen.
Ik denk wel dat er meer uit dit objectief te halen is met voldoende licht en een klein diafragma.
Groetjes George
Maar daar zet ik nu juist kantekeningen bij, op zich een redelijk plaatje, maar alleen al het weglopen van die hoeken zou voor mij de doorslag geven om zo'n objectief niet te kopen.
Ik denk wel dat er meer uit dit objectief te halen is met voldoende licht en een klein diafragma.
Groetjes George

- Marti58
- Forumlid
- Contacteer:
Klopt als een bus
gaat niet over de compositie maar alleen over het feit dat de lens echt niet zo slecht is.
ik heb betere foto's
ik heb betere foto's
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
-
- Clublid
betere foto's
Marti die betere foto's willen we graag zien, ik zou zeggen gooi ze op het forum.
Groetjes George
Groetjes George