De pier van Scheveningen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

De pier van Scheveningen

Bericht door weimaraner » vr mar 12 2010 10:51 pm

Zal je altijd zien; dagje vrij genomen om met de camera naar Scheveningen te gaan zodat ik eindelijk weer eens wat kan posten op dit forum, plaatst er vandaag al iemand een presentatie van Scheveningse foto's... :wink: Maar ik wilde ze jullie toch niet onthouden.

Vanmorgen dus naar Scheveningen geweest met als doel onder de pier de branding te gaan fotograferen met mijn B&W 10-stops ND filter. Dat is er dus niet van gekomen; toen ik namelijk zag hoe weinig mensen er waren ben ik eerst maar eens op de pier gaan kijken. En dat liep een beetje uit - ben in totaal 2,5 uur op de pier aan het fotograferen geweest. Daarna nog wel even onder de pier gaan kijken maar daar leek het nog harder te waaien zodat mijn toch al verkleumde handen binnen de kortste keren helemaal bevroren aanvoelden - en dan wordt het een heel gepiel met zo'n schroef-filter. Dat bewaren we dus maar voor een volgende keer. Maar bij deze dan wel een paar kiekjes van(af) de pier.

1. De "ingang" van het bovendek:
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Met het ND filter (sluitertijd 30 seconden)
Afbeelding

4. Nog een met ND filter (sluitertijd 153 seconden):
Afbeelding

Al met al ben ik er zelf best mee in mijn nopjes - alleen jammer dat het door Beverwijk gerepareerde lichtlek nog steeds aanwezig bleek te zijn (maar wel in mindere mate).

Daviddvd

Re: De pier van Scheveningen

Bericht door Daviddvd » vr mar 12 2010 10:55 pm

Nr. 2 en 3 vind ik erg fraai! Ik moet ook maar een keer gaan kijken voor zo'n filter. Vind het erg mooie foto's!

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » za mar 13 2010 9:04 am

Is een mooie serie foto's. Ook hier valt mij de leegheid (geen mensen) op.

Groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za mar 13 2010 1:44 pm

Gave serie wat mijn plannen om een ND filter aan te schaffen om te zetten in daadwerkelijk doen.
Vind vooral de foto's met het water er representatief voor wat je met een ND filter kan doen.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » za mar 13 2010 6:24 pm

mooie serie met een verrassend resultaat 8) 8)

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”