Verkeerde taalinstelling D3000 (HELP!)

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Ladeelen

Verkeerde taalinstelling D3000 (HELP!)

Bericht door Ladeelen » ma mar 15 2010 10:15 pm

Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk mijn eerste spiegelreflex gekocht. Thuis gekomen helemaal blij begonnen met uitpakken en aanzetten. Heb ik blijkbaar bij het aanzetten op een knopje gedrukt, want ik heb het hele taalinstelling stuk niet op mijn camera gezien. En nu zit ik met een spaans camera menu. Niet echt handig als je de taal niet spreek en ook niet kan lezen :D Wie o wie kan mij helpen. Ik wil graag weten hoe ik nu weer bij de taalinstelling kan komen, zodat ik deze naar Nederland kan zetten. Heb speciaal deze camera gekocht voor het hulpmenu, maar het is dan wel fijn als ik het kan lezen :(

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik hoop echt dat de gouden tip erbij zit!

Groetjes
Mariska

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Verkeerde taalinstelling D3000 (HELP!)

Bericht door Melliw » ma mar 15 2010 10:30 pm

Wellicht kun je de camera resetten.
Beide knopjes met een groene stip tegelijkertijd een poosje indrukken.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma mar 15 2010 10:42 pm

Op pagina 127 gebruiksaanwijzing staat eea over taalinstelling.

Groet Hans.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mar 15 2010 10:46 pm

Ladeelen schreef:Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk mijn eerste spiegelreflex gekocht. Thuis gekomen helemaal blij begonnen met uitpakken en aanzetten. Heb ik blijkbaar bij het aanzetten op een knopje gedrukt, want ik heb het hele taalinstelling stuk niet op mijn camera gezien. En nu zit ik met een spaans camera menu. Niet echt handig als je de taal niet spreek en ook niet kan lezen :D Wie o wie kan mij helpen. Ik wil graag weten hoe ik nu weer bij de taalinstelling kan komen, zodat ik deze naar Nederland kan zetten. Heb speciaal deze camera gekocht voor het hulpmenu, maar het is dan wel fijn als ik het kan lezen :(

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik hoop echt dat de gouden tip erbij zit!

Groetjes
Mariska
Ik zou zeggen kijk eens in je handleiding. Als het goed is staat daarin de menustructuur van je camera uitgelegd en moet je dus kunnen vinden welk menuonderdeel je moet hebben (al spreek je de taal niet). P. 124 en p. 127 om precies te zijn. Zie ik het goed, dan is de taalkeuze de tiende keuze in het set-up menu (het menu met het gereedschapje erbij). Succes!

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Replay » ma mar 15 2010 10:55 pm

Mijn collegafotografen hebben dit bij mij ooit geflikt. Mijn D2Xs naar het Chinees gezet.
Gewoon icoontjes gevolgd en binnen 10 sec. stond hij weer in het Nederlands.
Ongeacht de taal staat het er tussen haakjes in het Engels erbij. Fluitje van een cent.
Het zal bij de D3000 niet veel anders zijn vermoed ik.

Ladeelen

Bericht door Ladeelen » di mar 16 2010 9:08 am

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips. Ik ben er achter gekomen dat ik een gebruikte camera (tijd in gebruik staat op 2 uur en 27 minuten, terwijl ik hem hooguit 15 minuten heb aangehad) heb meegekregen, dus ga zometeen terug naar de winkel en dan kunnen zij mij daar uitleggen hoe dit allemaal kan en het voor mij oplossen. Ik neem aan dat een nieuwe camera begint met lopen vanaf 0 uur en 0 minuten? (ja, ben echt een leek). Voel mij echt een beetje genept.

Maar jullie allemaal bedankt voor de tips :) . Misschien heb ik ze nog nodig als ik zo de strijd verlies en weer met huidige camera thuis zit :(

Bedankt!
Mariska

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di mar 16 2010 9:10 am

Hoeveel clicks had de camera gemaakt; dat lijkt me belangrijker. Even checken door een foto te maken en naar de exif-gegevens te kijken.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 16 2010 9:39 am

Jolanda schreef:Hoeveel clicks had de camera gemaakt; dat lijkt me belangrijker. Even checken door een foto te maken en naar de exif-gegevens te kijken.

Jolanda
Daarvoor wel even opanda downloaden. opanda.com. In de rechter kolom even de goede versie uitkiezen.
Ik zou overigens een andere, wel nieuwe, camera eisen. Deze was al niet nieuw meer!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Ladeelen

Bericht door Ladeelen » di mar 16 2010 9:56 am

Hoi,

Ik heb hem al in de doos zitten en ga zo terug. Ik ga inderdaad een andere camera eisen, want deze is al gebruikt en dat is niet de bedoeling.
Ben vandaag erg strijdlustig (door de teleurstelling van gisteren), dus ze kunnen hun lol op :D

Groetjes
Mariska

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 16 2010 9:57 am

Aardig blijven! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di mar 16 2010 10:15 am

Dus als ik het goed begrijp heb je je camera nog geen 15 minuten aangehad, inclusief klooien om te proberen te taal terug te zetten. Dan heb je wel erg snel andere mensen aan het werk gezet om je probleem op te lossen! Lekker makkelijk.

Ladeelen

Bericht door Ladeelen » di mar 16 2010 10:16 am

Hoi Cees,

Ik zal mijn best doen, maar geef geen garanties :) . Baal er gewoon ontzettend van. Wil al jaren zo'n camera en elke keer komt het er niet van. Nu heb ik hem eindelijk en wil dan zo blij zijn, maar dan heb ik weer zoiets. Echt jammer. Je hoort zo nog wel hoe het is gegaan en of ik aardig ben gebleven, grrrrr :twisted:

Ladeelen

Bericht door Ladeelen » di mar 16 2010 10:22 am

Hoi Joepert.

Klopt. Maar daarom is dit forum toch ook? Om elkaar te helpen. En aan wie kan je het beter vragen (als leek zijnde) dan degene die er verstand van hebben?
En daarnaast is niemand verplicht om te antwoorden, maar ben ik heel bij dat sommige daar de moeite voor hebben genomen.

Fijne dag nog.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di mar 16 2010 10:29 am

Uiteraard is het forum ervoor om elkaar te helpen, maar dat is lang niet de enige functie. Maar helaas gebeurt het maar al te vaak dat gemakzuchtige mensen al googlend hier terecht komen en meteen hun vragen neerdumpen omdat ze te lui zijn om ook maar in de gebruiksaanwijzing te kijken.
Jij ook nog een fijne dag hoor, hoop voor je dat het lukt om helderheid te krijgen over de al dan niet nieuwstaat van je camera.

Daniël

Bericht door Daniël » di mar 16 2010 11:23 am

Nu weet ik niet of een nieuw gekochte camera ook bij 0' en 0" begint.
Ik neem aan dat ze bij de fabrieken ook testen doen voordat ie verstuurd word. Bij mijn nieuwe vaatwasser (ja appels met kokosnoten vergelijken) draaien ze de machine ook een keer om te kijken of ie waterdicht is en of alles werkt.

En ik wist niet dat je dat kon zien in de camera menu's :oohh: Nu ben ik toch door de hele camera geweest. Waar zit dit dan?

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”