(Weer een) 24-70 met front-focus op D300; wat nu?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
GdP

Re: (Weer een) 24-70 met front-focus op D300; wat nu?

Bericht door GdP » di mar 16 2010 10:02 pm

a90 schreef:Ik begrijp Arend heel goed, daarom krijgt hij van mij ook een dikke plus. :)

Mijn betoog is dan ook helemaal niet tegen Arend maar in zijn algemeen over het oeverloze gezever over en tegen KE dat ik op dit forum toch telkens lees. Natuurlijk gaan er dingen mis en zijn er teleurstellingen en dat is zeker niet altijd even leuk. Maar er gaat ook heel veel goed en dat sneeuwt nog wel eens onder.

Ik kan me hier wel bij aansluiten. Al zeer veel gekocht via KE. Bij een probleem is deze altijd zonder zeuren direct opgelost door KE. Ik ben gewoon een zeer te vreden klant van KE!

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di mar 16 2010 10:04 pm

Tony D schreef:Dus is toch de vraag: wat doet KE (of een andere winkelier, al dan niet dozen-schuiver) met zo'n teruggebracht exemplaar?

Tony D

Goede vraag, ik heb geen idee maar misschien wel gewoon terug naar Nikon NL als DOA of zoiets. Ik kan me toch ook niet voorstellen dat alle winkeliers hun defecte spullen ook bij het servicepunt moeten aanbieden, zitten ze met al die aangebroken verpakkingen en gebruikte spullen.

Misschien eens vragen ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di mar 16 2010 11:30 pm

Volgens mij gaan die spullen niet naar Beverwijk (het service-centrum, in feite niet eens een onderdeel van Nikon), die gaan naar Nikon NL of weet ik waar de distributie zit. Ze zullen wel link uitkijken om aan de grote klok te hangen hoeveel ze DOA terugkrijgen.

Dat Nikon (net als alle andere fabrikanten van consumentenelectronica) een foutmarge heeft staat voor mij vast. Ze hebben er zelfs twee:
Een marge waarbinnen een objectief afwijkingen mag hebben en toch nog de QC passeert.
Een marge waarbinnen objectieven eigenlijk de QC niet zouden mogen passeren, maar dat toch doen omdat de QC nu eenmaal gaan 100% controle is. Daarbij wordt bewust ingespeeld op het gegeven dat lang niet iedereen in de gaten zal hebben dat zijn product niet goed (genoeg) is.
Vraag is alleen: hoe groot zijn beide marges? En hoe groot is de groep gebruikers die de afwijkingen binnen die marges niet acceptabel vindt. Etc. etc. Dat is bijzonder interessante (en ik denk ook concurrentiegevoelig) materiaal. Komen we dus gewoon nooit achter.
Als de man uit Beverwijk zegt dat-ie nog nooit zo'n objectief heeft teruggehad met die klachten, dan is er iemand aan het liegen: of hij of de mensen op dit forum die stellen er mee in Beverwijk te zijn geweest (Flitslicht bijvoorbeeld). Vind het echt jammer om te horen dat ze daarover 'in denial' zijn. Natuurlijk hebben ze gelijk dat op fora op de vierkante nano-meter wordt gemierenneukt, maar de waarheid ligt er toch ergens tussen in; het feit dat ze daar niet voor uitkomen zegt ook wel weer iets. Ze houden de rijen gesloten.

Audion
Forumlid
Forumlid

Bericht door Audion » wo mar 17 2010 9:07 am

GdP schreef:
a90 schreef:Ik begrijp Arend heel goed, daarom krijgt hij van mij ook een dikke plus. :)

Mijn betoog is dan ook helemaal niet tegen Arend maar in zijn algemeen over het oeverloze gezever over en tegen KE dat ik op dit forum toch telkens lees. Natuurlijk gaan er dingen mis en zijn er teleurstellingen en dat is zeker niet altijd even leuk. Maar er gaat ook heel veel goed en dat sneeuwt nog wel eens onder.

Ik kan me hier wel bij aansluiten. Al zeer veel gekocht via KE. Bij een probleem is deze altijd zonder zeuren direct opgelost door KE. Ik ben gewoon een zeer te vreden klant van KE!
Idem!

Tobias

Bericht door Tobias » wo mar 17 2010 1:08 pm

Daniël schreef:Ik denk dat het tijd wordt om een 24-70 v2 uit te brengen.
Mmmmm, die v2 heeft genoeg ellende veroorzaakt. :shock:

Nog steeds nieuwsgierig naar voorbeelden van het eerst falende objectief en het liefst met nieuwe voorbeelden van het omgeruilde exemplaar ernaast.

Blijf het overigens een prestatie vinden om met een d300 op iso 1600/2000 1/20 sec en F.2.8 - F4 los uit het handje 50 % scherpe opnames te scoren. Wordt tijd om te stoppen met drinken. :roll: :roll:

Mijn 24-70 had ook last van frontfocus maar na subtiel justeren (twee tikken met een rubber hamertje op de frontlens) was het probleem geslecht. Zoom bereik is nu 17-55 en voldoet uitstekend op DX :lol:

KE alleen maar goede ervaringen mee. Er zijn genoeg mensen aanwezig die weten waar ze over praten. Zelf heb ik er geen moeite mee als ik door een nieuweling wordt geholpen die niet alles weet. Meestal weet ik wat ik wil hebben en verder advies is niet nodig. Soms schuiven ze gewoon de doos over de toonbank andere keer testen en als het niet bevalt (zonder problemen) omruilen . Slechts twee keer gebeurd. Met een veel te dure draadontspanner waar nikon op stond en de sigma 150 macro voor de 105 VR.

In deze tijd waar je overal informatie kunt vinden, prijzen kunt vergelijken en uitmelken, vragen kunt stellen op een gebruikers forum enz.. Wat voor info heb je dan nog nodig om je gerust te stellen en onzekerheid weg te nemen?

Maar oeps oei ho als we na veel surfen, nog eens een grafiek hebben bekeken en weten waar voor de laagste prijs het zo fel begeerde object(ief) te koop is gaan we over tot... De rapen zijn echter gaar als we een minimumloon bediende aantreffen -die wel veel weet maar niet alles en het vak nog moet leren- en zij/hij niet alles tot in detail weet te herhalen waarvan we al weken dromen. Daarnaast ook nog betrappen om iets te zeggen wat afwijkt van eigen kennis.

Hoog tijd dit wereldkundig te maken en de shop, winkel aan de paal te nagelen. Medestanders genoeg die er zonder ook maar iets gekocht te hebben er in meegaan.

Zie het helemaal voor me.

Goedemorgen meneer, kan ik u helpen?

Ja wil een stapje vooruit. Fotografeer nu met een (merk....) op de D300 en dacht aan een 24-70 F.2.8. Op de site staat dattie op voorraad is.

Mmmm ff kijken. Ja die hebben we.

Is het een goed objectief, want op sommige sites lees ik ook wel negatieve ervaringen :?:

Ja dat klopt, er zijn veel problemen met dat ding. Front,backfocus, ringen die stroef draaien, onscherp aan de rand, vertekening en op DX is het helmaal belabberd. Het is eigenlijk een FF lenzz en ook dan is het met de hakken over de sloot.
Voor de prijs.Begrijp er geen snars van dat er nog sukkels zijn die dit ding kopen.
Kenne net zo goed hun geld in het water gooien zien ze nog een kringetje.

Maarree :shock: :shock: is er dan helmaal niets goed aan :oohh:

GEWOON NIET DOEN! Kijk dat onze Frans het wel doet bij een energiebedrijf is andere koek. Wat is er eigen mis met je huidige objectief? Voor die prijs ken ik geen beter. Als ik je een advies mag geven. Houwe dat ding, lekker met je partners uit eten, of trakteren en nooit meer over nadenken.

Wat beduusd verlaat onze aspirant koper de winkel en op de terug weg denk tie.

Wat een eikel zeg! Wil zeker niets verkopen. Als ik zijn baas was dan stond tie binnen het uur nog op straat. Die gozer snapt er werkelijk niks van. Er zijn legio gebruikers die nooit iets hebben met een 24-70. Zodra ik thuis ben zal ik even via internet laten weten dat ze daar vooral niets meer moeten kopen. Was kat in het bakkie. Alleen een doos over de toonbank schuiven meer hoeven ze toch niet te doen. Zelfs dat is teveel gevraagd.

laten we de humor er maar van inzien :lol: :lol:

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo mar 17 2010 1:58 pm

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mar 17 2010 3:09 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo mar 17 2010 3:29 pm

:lol: :mryellow: :mrgreen: :lol: :mryellow: :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 17 2010 4:13 pm

Coffeecorner is om de hoek heren... :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo mar 17 2010 4:26 pm

Komen we juist schuddebuikend vandaan.......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo mar 17 2010 5:43 pm

Cees Laarman schreef:Komen we juist schuddebuikend vandaan.......
Patrick, ze zitten hier massaal te blowen op het forum, zeg d'r wat van :wink:

JeWe
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeWe » wo mar 17 2010 6:40 pm

Jammer dat zo'n serieus onderwerp verzandt in oeverloos ge OH.. In alle gevallen blijft er weer een gefrustreerde koper achter die erg veel geld heeft betaald voor een objectief. Niet relevant is waar dat is gekocht. Wel relevant is dat Nikon kennelijk een ruime bandbreedte hanteert voor haar kwaliteit. En dat is nu precies niet wat we van een kwaliteitsmerk verwachten.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo mar 17 2010 7:10 pm

Hoezo ?? TS heeft objectief omgeruild.
Elk merk heeft toch zijn marges...of je nu een auto, föhn of camera koopt.

Ten tweede hebben "we" hier geen voorbeeld gezien...dus op zijn blauwe ogen gaan we met zijn "allen" met hem mee...

Hoeveel personen zijn er niet uiterst tevreden over hun 24-70, waaronder ikzelf.
Zet dat eens af tegen een,pakweg, 50 tal foute exemplaren die op de fora voorbij komen.
Laten we het voor het gemak maar even in NL houden. Ik weet vanzelf niet hoeveel er worden verkocht in NL
maar ik denk dat de foutmarges dan wel mee gaan vallen en dus ook acceptabel zijn.

En wat is fout ? Ik heb ooit iemand over de vloer gehad die beweerde dat er in zijn objectief, zo'n brakke Tamron George :roll: , 15 cm frontfocus zat
dit werd door hem beoordeeld op het schermpje van zijn D70S.... :oohh:
15cm met stellige overtuiging.....natuurlijk.
Als je echt een probleem met je objectief hebt ga je terug naar de winkel of naar beverwijk.
vervelend maar dat kan altijd gebeuren. en volgens mij wordt het dan echt wel opgelost.
zo ook hier

Arend...op naar pagina 5 :frown:

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » wo mar 17 2010 7:30 pm

George, help Arend-Ho naar pagina 5 aub. :lol: :lol: :lol: :lol:
Breda.......here we come(back)

GdP

Bericht door GdP » wo mar 17 2010 7:37 pm

George? We wachten op je.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”