Superbikes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di mei 01 2007 11:14 pm

yoyo schreef:80-200/2.8 AF-S
Yep met een kenko pro300 1.4 er op.
En die laatste gebruik ik dus nooitttttt weer, ik mis scherpte daardoor.
Dat word dus een nieuwe 300 2.8 of 400 .. zuchtttt
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di mei 01 2007 11:28 pm

e.biemold schreef:Die van jouw zijn zo te zien inderdaad vanaf de binnenkant van het circuit gemaakt.
De foto,s zijn allemaal in de geert timmerbocht gemaakt , de meeste vanaf het dak tegeover de tribune,s (naast de videowall) en een paar waar de rest van de fotografen stonden achter de banden.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

yoyo

Bericht door yoyo » di mei 01 2007 11:38 pm

olle_griese schreef:
yoyo schreef:80-200/2.8 AF-S
Yep met een kenko pro300 1.4 er op.
En die laatste gebruik ik dus nooitttttt weer, ik mis scherpte daardoor.
Dat word dus een nieuwe 300 2.8 of 400 .. zuchtttt
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 7339#27339

= = qoutemode on = =
Door de SWM kun je met de AF-S de nikon converters gebruiken. Ik heb echter nog nooit gelezen dat iemand blij was met het resultaat met converters op de 80-200 AF-S. Er waren nogal wat slechte exemplaren van de AF-S. Let er dus op dat je een goede hebt. Hij is alleen nog tweedehands te krijgen.
= = quotemode off = =

PS
Een 300mm f/4D ED-IF AF-S Nikkor kan ook...!
(scheelt weer een hernia... en pegels...)

yoyo

Bericht door yoyo » di mei 01 2007 11:51 pm

Je kunt ook A90 eens mee vragen.
Mag je misschien zijn 200-400/4 VR lenen...!
:roll:
Laatst gewijzigd door yoyo op wo mei 02 2007 12:10 am, 3 keer totaal gewijzigd.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di mei 01 2007 11:52 pm

yoyo schreef:PS
Klinkt verwend maar zo is het niet bedoelt.
Ik heb nu uitsluitend nikkors van 2.8 of lager en bovendien heb ik de 300F4 gehad.
Op zich een goeie lens maar ik spaar liever even door voor een afs2.8

yoyo

Bericht door yoyo » di mei 01 2007 11:57 pm

olle_griese schreef:
yoyo schreef:PS
Klinkt verwend maar zo is het niet bedoelt.
Ik heb nu uitsluitend nikkors van 2.8 of lager en bovendien heb ik de 300F4 gehad.
Op zich een goeie lens maar ik spaar liever even door voor een afs2.8
Zo denk ik er gevoelsmatig ook over. Een 300mm f/2.8 ED-IF AF-S VR Nikkor is toch een natte droom.
Maar als je dan even je grijze massa roert dan is het toch een hoop geld voor een paar plaatjes.
Als je hem kunt terugverdienen met de verkoop van foto's dan is het natuurlijk een ander verhaal.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo mei 02 2007 8:15 am

Tja, AF-S 400mm f/2.8D IF-ED II is nog natter... ;-)
Ja, als veel geld met de verkoop van foto's kon verdienen dan wist ik het ook wel.
f/2.8...en niks anders, accurate focus snelheid daar draait het om. Zo'n motorfiets wacht echt niet met inhalen totdat jij je lens een keer hebt scherpgesteld.....
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo mei 02 2007 7:56 pm

@Biemold
Ehm, vind ze hier gepost een beetje tegenvallen. Zeker omdat ze gemaakt zijn met een dikke D200 en 300mm f/4, daar moeten knijterscherpe meetrekkers uit komen. Ze zijn zeker niet bewogen maar het kan veel scherper (ook je originelen), mischien de RAW converter wat scherper zetten of je moet ze op 800 pix breed posten.
(zie foto 2 en 3 van Olle)

En ja als je ziet dat je op een bepaald moment veel tegenlicht hebt dan moet je een andere plek zoeken (overkant van de baan). Het heeft m.i. weinig zin om 80 foto’s met tegenlicht te maken.

Foto 4, 7 en 13 zijn de beste en de vetste. Bij vier moet je de donkere partijen wat oplichten dan is ie oke. Wel stoer om te zien dat die gasten bijna continue met hun voorwiel los komen van de grond bij het uitacceleren!!! (bij foto 4 net 0,5cm!)

Verder weinig variatie…ik weet niet of je nog foto’s op andere plekken hebt genomen? (op je site vind ik ook weinig variatie)
Ik probeer tijdens een sessie nooit langer als een kwartier op dezelfde plek te blijven staan. Zo kun je in een sessie van 1 a 1.5 uur toch 4 plekken bezoeken. Ik neem aan dat je Circuit Assen wel kent en dus ook de leuke plekken.

@Olle
4 keer in de pit geweest zonder centje pijn, onvoorstelbaar gewoon.
En in de pit heb ik heel weinig foto,s gemaakt, niks boeiends.
Er word daar echt niet in de open lucht gesleuteld.
Daar is toch een perskaart voor…om op plekken te komen waar gewone stervelingen niet 1,2 3 kunnen komen.
Pitbox in...
Biaggi tegen de lens lopen...
:twisted:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo mei 02 2007 8:25 pm

mooie platen zonder meer alleen nog het geluid er bij denkern Vroooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom ;)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”