FF bellen!

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

FF bellen!

Bericht door Patrick » do mar 18 2010 4:08 am

Bevrijdingsdag in Haarlem is altijd een dankbaar onderwerp. Het leuke op zulke dagen, net als Koninginnedag, is dat mensen het niet vreemd vinden als je met een flinke camera in de ronde staat te schieten. Aanrader!

Ik had me een beetje voorgenomen om telefonerende mensen te gaan fotograferen. Niet echt moeilijk, want je ziet tegenwoordig overal mensen bellen. Heb dit thema uiteindelijk maar even kunnen volhouden (iets van 40 minuten :oops: ). Uiteindelijk toch een beetje laten varen en van alles gaan schieten. Ik denk dat het toch wel een aardige serie is geworden...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Later post ik er nog wel een paar van het Bevrijdingspop 2009 evenement zelf. Ik heb ze uiteindelijk best snel doorgewerkt, al is het wat aan de late kant.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: FF bellen!

Bericht door remoss » do mar 18 2010 8:27 am

Leuke serie en van jong tot oud erop gezet :) Het is een bekend beeld zo langzamerhand. Overal zie je bellende mensen.

Maar wel exif in de foto maar niet te zien in de viewer?

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » do mar 18 2010 9:42 am

Leuk gedaan Patrick deze serie met één thema !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door rjmulder » do mar 18 2010 12:24 pm

Zeker een leuke serie foto 7 is helemaal geweldig dat vrolijke gezichtje van die jonge dame :lol:
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 18 2010 1:02 pm

remoss schreef:Maar wel exif in de foto maar niet te zien in de viewer?
Dat is inderdaad vreemd. Toch maar weer even naar die code kijken dan. Op z'n vroegst vanavond...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » do mar 18 2010 4:12 pm

Hallo Patrick, leuke serie.
Maar ... je had beter 'niet-bellers' kunnen fotograferen. Was je eerder klaar geweest! :D :D
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » do mar 18 2010 4:15 pm

Leuke serie, je zou eens bij mij op school moeten gaan fotograferen, dan ben je 3 dagen bezig.. :)

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do mar 18 2010 4:19 pm

Daviddvd schreef:Leuke serie, je zou eens bij mij op school moeten gaan fotograferen, dan ben je 3 dagen bezig.. :)

En kun je daarna weer van voren af aan beginnen! :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Replay » do mar 18 2010 6:04 pm

Altijd leuk, bellende mensen. Je ziet het tegenwoordig overal.
Ik en mijn collega doen dit al jaren op de circuits. Het is vaak een ware klopjacht wie de mooiste 'telebabe' kan fotografen.
We hebben al een enorme database opgebouwd en het einde is nog niet in zicht. :lol:
Nr. 8 is een telebabe.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do mar 18 2010 6:49 pm

Nr 7 niet zeker ;)

Laura
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Laura » vr mar 19 2010 2:07 pm

Leuke serie hoor Patrick. Zelf ook ooit een vergelijkbare serie geschoten (genaamd Hoi met mij http://lauravink.nl/gallery/hoi-met-mij" onclick="window.open(this.href);return false;)
Zelf vond ik het toch wel lastig, vond het best spannend om wild vreemde te shooten zonder dat ze het door hadden ;)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 19 2010 2:25 pm

Laura schreef:Leuke serie hoor Patrick. Zelf ook ooit een vergelijkbare serie geschoten (genaamd Hoi met mij http://lauravink.nl/gallery/hoi-met-mij" onclick="window.open(this.href);return false;)
Zelf vond ik het toch wel lastig, vond het best spannend om wild vreemde te shooten zonder dat ze het door hadden ;)
Ook een leuke serie. Het kwam bij mij een beetje spontaan op, omdat ik zoveel mensen zag bellen.

Mensen shooten die het NIET doorhebben is niet eng. Mensen shooten die het WEL door hebben is veel "enger"... :wink:

Gisteren zelfs wat leuke reacties gekregen van wat Japanners/Chinezen/? toen ik even bij de Zaanzse Schans was die het grappig vonden toen ze doorhadden dat ik mensen zat te fotograferen. De meeste mensen vinden het echt geen probleem.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » vr mar 19 2010 4:21 pm

Ik vind het ook een gave serie Patrick. Ik hou wel van die echte thema serie's. Ik "pik" je idee en ga binnenkort als ik weer eens een dierentuin onveilig ga maken ook eens een thema proberen. (Smakkende mensen, zoenende stelletjes, gapende mensen, ik bedenk wel iets)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Edward P
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edward P » vr mar 19 2010 6:22 pm

Niet alleen heel leuk maar ik vind het ook mooie plaatjes, scherp en mooie kleuren. Met welke body/lens heb je ze geschoten?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 19 2010 6:28 pm

Edward P schreef:Niet alleen heel leuk maar ik vind het ook mooie plaatjes, scherp en mooie kleuren. Met welke body/lens heb je ze geschoten?
Dank je Edward!

Ze zijn gemaakt met een D200 met Sigma 50-150 f2.8. Een heel handig objectief voor dit soort werk; niet te groot (valt minder op!), licht, snelle betrouwbare AF en een zinvol bereik van 75-225 omgerekend naar 35mm. Niet zo scherp en foutloos als mijn Nikon AFS 80-200 f2.8, maar zeker aan de onderkant van het bereik een heel goed objectief. Combineert ook best goed met een 1.4x teleconverter. De converter heb ik volgens mij hier niet gebruikt.

Wel alleen te gebruiken op een DX camera.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”