gent: is verbeteren wel een noodzaak?

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
maris

gent: is verbeteren wel een noodzaak?

Bericht door maris » vr mar 19 2010 10:17 am

sinds een paar weken woon ik in de oudste stad van Europa: gent in België.
een prachtige stad om te fotograferen. zie hier het resultaat.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4. Afbeelding

maar net als vele steden kent gent ook het probleem van ''verbeteren van de binnen stad''
er word op dit moment een nieuwe metro lijn aan gelegd. waar kennen we dit nog meer van?

5. Afbeelding

6. Afbeelding

het hele centrum ziet er zo uit.

groeten maris

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: gent: is verbeteren wel een noodzaak?

Bericht door Patrick » vr mar 19 2010 11:09 am

maris schreef:sinds een paar weken woon ik in de oudste stad van Europa: gent in België.
Waar baseer je dat op? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Gent dat is. Athene of Rome lijkt me veel ouder. Daar was al beschaving toen we hier elkaar nog met knuppels op de kop sloegen (bij wijze van spreken).

Wat betreft de foto's: probeer het eens zonder die zon. Je hebt nu veel licht/donker overgangen, die niet in je voordeel werken. Dus een keertje als het bewolkt is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pata negra

Bericht door pata negra » vr mar 19 2010 12:14 pm

Patrick schreef:Waar baseer je dat op? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Gent dat is. Athene of Rome lijkt me veel ouder. Daar was al beschaving toen we hier elkaar nog met knuppels op de kop sloegen (bij wijze van spreken).
Gent ontstond in de Gallische tijd ttz. in de eeuwen v.Chr., zo ook Rome en Athene, het is dus wel degelijk een heel oude stad waar er dus niet werd geknuppeld (uw humoristische visie volgend). :D

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door D.Sauer » vr mar 19 2010 12:49 pm

maris,
je topic-titel "gent: is verbeteren wel een noodzaak?" duidt volgens mij op de verbouwingen in het centrum van Gent.
Hier op het forum zullen we daar weinig invloed op uit kunnen oefenen :) .
We kunnen wel aangeven of jouw foto's verbeterd kunnen worden, of dat een noodzaak is of niet is voor jezelf.
Wat mij opvalt in de foto's is dat er een blauwzweem overheen ligt.

Foto 1: even rechtzetten.
Foto 2: zou ik proberen wat ruimer te nemen, wat meer ruimte boven de torenspits (als de omstandigheden dat mogelijk maken)
Foto 3 & 4: Ik vind het niet zo mooi dat deze half in de zon half in de schaduw gemaakt zijn. Een keer overdoen bij licht-bewolkt weer.
Foto 5: staat ook beetje scheef, rechtzetten dus
Foto 6: idem
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

pata negra

Bericht door pata negra » vr mar 19 2010 1:36 pm

Met de helft in de zon en de andere helft in de schaduw niet mee inzitten hoor maris - ikzelf vind dit ook soms best mooi - trouwens bij Rembrandt stond meer als de helft van zijn werk deels in het licht en deels in het donker :lol:. Het rechzetten daarentegen is iets wat foto's behoorlijk wat netter maakt en aangenamer om naar te kijken - uw foto's als geheel...? Het mooiste in Gent hebt U blijkbaar nog niet gezien :wink2: .

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door D.Sauer » vr mar 19 2010 11:53 pm

had Rembrandt ook een Nikon?
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

GdP

Bericht door GdP » za mar 20 2010 12:19 am

dickydik schreef:had Rembrandt ook een Nikon?

Zeker weten! :roll:

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » za mar 20 2010 10:15 am

Recht of niet recht, ik kan daar mijn eerste thread over beginnen...
Foto 1: op zich stoort het me niet bij de beelden aan het gebouw. Er komt zo beweging in de beelden. Dat het niet correct is begrijp ik.
Foto 3: de zittende bronzen beelden, is gewoon geluk hebben, de zon is jammer genoeg te 'fel' ten opzichte van de al lichte schaduw.
Foto 4: het Maria-beeld vind ik juist weer mooi met de schaduwen er over heen.
Foto 5: de toren zou wel even recht moeten worden gesteld. Tenzij het 'echt' overhelt.
Maar met al de 'foto-pro's' hier kan ik me de opmerkingen voorstellen. Foto 1 & 4 zijn mijn favoriet. Jammer genoeg zijn alle oude steden tamelijk grote bouwputten (foto 2, 5 & 6), zo ook Amsterdam & Rotterdam. Jammer voor Gent. In de hoop dat er niets wegzakt in de grond. ;)

maris

Bericht door maris » za mar 20 2010 10:22 am

ten eerste bedankt voor jullie reacties. ik zal de tips onthouden en er volgende keer rekening mee houden.
na,ja over de discussie of gent nu wel/ niet de oudste stad van Europa is, laten we er op houden dat het een oude stad is.

toch nog een paar vragen:
Wat mij opvalt in de foto's is dat er een blauwzweem overheen ligt.
blauwzweem? hoe bedoel je dat? en wat kan je er aan doen om het te voorkomen?

en als ik het mooiste van gent nog niet gezien hebt, wat moet ik dan nog zien van Gent?

laat het me weten.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”