REDGED
- ger k.
- Forumlid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: za jul 05 2008 5:47 pm
- Locatie: Berg en Dal
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
REDGED
Na enkel andere statieven uiteindelijk toch voor degelijkheid gegaan.
REDGED monopod RMC 532 met speciale RRS kop.
REDGED tripod RTC436 met Wimberley WH200.
Over allebei ZEER tevreden.
Degelijk en stabiel.
REDGED monopod RMC 532 met speciale RRS kop.
REDGED tripod RTC436 met Wimberley WH200.
Over allebei ZEER tevreden.
Degelijk en stabiel.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
- Gobert
- Clublid
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:49 pm
- Locatie: Omgeving Arnhem
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: REDGED
Die RRS kop en die Wimberley zijn prima keuzes. Die koppen heb ik alletwee ook.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Forumlid
- Berichten: 1774
- Lid geworden op: za apr 16 2005 9:20 am
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: REDGED
ger de redged staieven zijn momenteel in opspraak omdat ze blijkbaar in china de boel belazeren
er is nog een topic over deze statieven.
Deze tripod getest en doorgezaagd hier het linkje , wel even scrollen.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groet ruud
er is nog een topic over deze statieven.
Deze tripod getest en doorgezaagd hier het linkje , wel even scrollen.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groet ruud
Re: REDGED
Mmm. Het bericht is niet meer online: http://www.kunststofonline.nl/nieuws/wi ... vezel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Berichten: 1774
- Lid geworden op: za apr 16 2005 9:20 am
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: REDGED
Waar het op neer kwam , ze hebben een carbon statief doorgezaagd en die was wit aan de binnenkant .
uit onderzoek door tno bleek dat het geen carbon was maar gewoon glasvezel.
check net het linkje maar die werkt wel bij mij.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uit onderzoek door tno bleek dat het geen carbon was maar gewoon glasvezel.
check net het linkje maar die werkt wel bij mij.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gobert
- Clublid
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:49 pm
- Locatie: Omgeving Arnhem
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: REDGED
ruud schreef:Waar het op neer kwam , ze hebben een carbon statief doorgezaagd en die was wit aan de binnenkant .
uit onderzoek door tno bleek dat het geen carbon was maar gewoon glasvezel.
check net het linkje maar die werkt wel bij mij.
http://www.kunststofonline.nl/pagina-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan was het wel carbon, maar gelamineerd (=goedkoop) carbon. Gitzo carbon e.d. is gebakken in een speciale oven.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Forumlid
- Berichten: 1774
- Lid geworden op: za apr 16 2005 9:20 am
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: REDGED
Gobert even een stukje tekst eruit gepakt.
"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"
er staat toch echt glasvezel toch ?
"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"
er staat toch echt glasvezel toch ?
- Gobert
- Clublid
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:49 pm
- Locatie: Omgeving Arnhem
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: REDGED
ruud schreef:Gobert even een stukje tekst eruit gepakt.
"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"
er staat toch echt glasvezel toch ?
Daar heb je gelijk in. Alleen de kleur van koolstof is onmiskenbaar.
Het goedkopere "carbon" bestaat uit een epoxy, waarbij de carbon als versterking is gebruikt. Dat spul kom je ook veel tegen bij motoren, puur vanuit een cosmetische gedachte. Maar ik vind het niet zo interessant. Het is nl veel minder sterk en een stuk zwaarder als het echte spul. Dan kun je idd beter een statief kopen van vliegtuig-alu. De Gitzo's en Manfrotto's bijvoorbeeld.
Het geld zit ergens in, hè.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Re: REDGED
Ik ben blij dat ik afgelopen weekend een Manfrotto 055CXPRO3 heb gekocht. Toch nog waar voor m'n geld 

Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter
- ger k.
- Forumlid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: za jul 05 2008 5:47 pm
- Locatie: Berg en Dal
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: REDGED
Het is een vreemd bericht, niet verder te controleren, een ding staat vast: De stevigheid en kwaliteit van het statief is bij gebruik uitstekend.
Het zou ook zo maar kunnen zijn dat ze in de ontwikkeling weer voorop lopen.
Op verzoek wil ik wel een van de poten doorzagen, maar als het bericht op waarheid berust, zal de concurrentie die ongetwijfeld zelf doen.
Vooralsnog een storm in een glas water.
Eerst zien, dan geloven.
De afbeelding bij het bericht is nog steeds van een kompleet statief.
Het zou ook zo maar kunnen zijn dat ze in de ontwikkeling weer voorop lopen.
Op verzoek wil ik wel een van de poten doorzagen, maar als het bericht op waarheid berust, zal de concurrentie die ongetwijfeld zelf doen.

Vooralsnog een storm in een glas water.
Eerst zien, dan geloven.
De afbeelding bij het bericht is nog steeds van een kompleet statief.

Fotograferen is schrijven met licht. D800E
- Franklin
- Clublid
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: vr aug 17 2007 11:58 am
- Locatie: Alphen aan den rijn
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: REDGED
[quote="Gobert]Dan was het wel carbon, maar gelamineerd (=goedkoop) carbon. Gitzo carbon e.d. is gebakken in een speciale oven.[/quote]
Voor technische toepassingen worden de vezels altijd gelamineerd. Om de vezels met elkaar te "verlijmen" wordt een kunsthars (meestal epoxy) gebruikt. Na uitharding onder druk in een oven (onder een folie zodat de overtollige hars uit de vezels wordt geperst) krijgt het zijn sterkte. De koolstof "look" ontstaat omdat al dan niet grof geweven vezeldoek onder een hoek op elkaar wordt gelegd. Deze hoek is noodzakelijk om sterkte in alle richtingen te verkrijgen
In de lucht- en ruimtevaart, maar ook voor civiele toepassingen wordt daarom ook alleen gelamineerd vezelmateriaal toegepast. De naamgeving in Nederland is ook eigenlijk fout. De juiste benaming is CFRP of Carbon Fibre Reinforced plasic (Koolstofvezel versterkte kunststof). Overigens: koolstofvezel is een verkoolde glasvezel.
Tijdens het productieproces wordt vaak een speciale glasvezelversterkte kunststoflaag (meestal wit van kleur) extra toegevoegd om vastlijmen aan de productiemal te voorkomen. deze laag kan eenvoudig worden verwijderd.
Franklin.
Koolstof of "carbon" is nooit als op zichzelf staand materiaal te gebruiken. Het heeft in die hoedanigheid de sterkte van houtskool.Gobert schreef:Daar heb je gelijk in. Alleen de kleur van koolstof is onmiskenbaar.ruud schreef:Gobert even een stukje tekst eruit gepakt.
"Een TNO materiaalanalyse ontmaskerde de koolstofvezels als glasvezels"
er staat toch echt glasvezel toch ?
Het goedkopere "carbon" bestaat uit een epoxy, waarbij de carbon als versterking is gebruikt. Dat spul kom je ook veel tegen bij motoren, puur vanuit een cosmetische gedachte. Maar ik vind het niet zo interessant. Het is nl veel minder sterk en een stuk zwaarder als het echte spul. Dan kun je idd beter een statief kopen van vliegtuig-alu. De Gitzo's en Manfrotto's bijvoorbeeld.
Het geld zit ergens in, hè.
Voor technische toepassingen worden de vezels altijd gelamineerd. Om de vezels met elkaar te "verlijmen" wordt een kunsthars (meestal epoxy) gebruikt. Na uitharding onder druk in een oven (onder een folie zodat de overtollige hars uit de vezels wordt geperst) krijgt het zijn sterkte. De koolstof "look" ontstaat omdat al dan niet grof geweven vezeldoek onder een hoek op elkaar wordt gelegd. Deze hoek is noodzakelijk om sterkte in alle richtingen te verkrijgen
In de lucht- en ruimtevaart, maar ook voor civiele toepassingen wordt daarom ook alleen gelamineerd vezelmateriaal toegepast. De naamgeving in Nederland is ook eigenlijk fout. De juiste benaming is CFRP of Carbon Fibre Reinforced plasic (Koolstofvezel versterkte kunststof). Overigens: koolstofvezel is een verkoolde glasvezel.
Tijdens het productieproces wordt vaak een speciale glasvezelversterkte kunststoflaag (meestal wit van kleur) extra toegevoegd om vastlijmen aan de productiemal te voorkomen. deze laag kan eenvoudig worden verwijderd.
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
- Freaky87
- Forumlid
- Berichten: 419
- Lid geworden op: za okt 17 2009 10:40 pm
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: REDGED
Ook hier een super tevreden gebruiker van Redged statief + kop! 

Mijn website: http://www.freakyphoto.be --- http://www.freakyparty.be