Brugge bij nacht

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Reinder
Forumlid
Forumlid

Brugge bij nacht

Bericht door Reinder » di mar 23 2010 9:21 pm

Op weg naar Brugge een Manfrotto 055CXPRO3 statief gekocht met een 498RC2 balhoofd. En dan ook maar meteen uitgeprobeerd. Mijn eerste nachtfoto, dus ik ben benieuwd naar de beoordelingen. (ik zie dat je er even op moet klikken om 'm op de ware grootte te bekijken)

Afbeelding
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

x-posure

Re: Brugge bij nacht

Bericht door x-posure » di mar 23 2010 10:31 pm

Heel mooi ! mooie belichting en prachtig scherp. Is het een HDR of een shot ?

wil ook graag een keertje naar Brugge.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » di mar 23 2010 10:40 pm

Mooie belichting en kleuren.

Alleen het schuine huis links trekt steeds m'n aandacht. Ik vraag me af of daar niet iets mee moet.....

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » di mar 23 2010 11:22 pm

Dank u. Het is 1 shot van 13 seconden.

Dat schuine huis is inderdaad voor verbetering vatbaar. De vertekening die de 12-24 heeft is toch wat lastiger dan ik dacht.
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 23 2010 11:28 pm

Reinder schreef:Dank u. Het is 1 shot van 13 seconden.

Dat schuine huis is inderdaad voor verbetering vatbaar. De vertekening die de 12-24 heeft is toch wat lastiger dan ik dacht.
Dat is geen vertekening, maar perspectiefwerking. Je hebt de camera achterover gekanteld, en bij dit soort supergroothoeken zie je dat direct. :idea:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » di mar 23 2010 11:30 pm

Kijk dat is nog eens een tip. Bedankt Patrick! Ik dacht dat het aan de lens lag maar het ligt dus aan mij. En mezelf kan ik veranderen en de lens niet, dus da's goed nieuws :). Dus de tip is de camera zo horizontaal mogelijk houden zodat de lens parallel aan de vloer is?

Myriad

Bericht door Myriad » di mar 23 2010 11:43 pm

Een 2- of 3-assig waterpasje kan dan goed van pas komen.
En dat was bericht nr. 1.000; ik mag nu gaan slapen :D .

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 23 2010 11:48 pm

Reinder schreef:Kijk dat is nog eens een tip. Bedankt Patrick! Ik dacht dat het aan de lens lag maar het ligt dus aan mij. En mezelf kan ik veranderen en de lens niet, dus da's goed nieuws :). Dus de tip is de camera zo horizontaal mogelijk houden zodat de lens parallel aan de vloer is?
Precies. Maar dat kan niet altijd, want het hangt van het onderwerp af. Er zijn programma's waarmee je de boel weer recht kan trekken. Binnen grenzen werkt dat best.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Olijfje

Bericht door Olijfje » di mar 23 2010 11:57 pm

Er zijn programma's waarmee je de boel weer recht kan trekken. Binnen grenzen werkt dat best.
Ja, was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van de foto (overigens een hele mooie) in Photoshop is via transformatie het een en ander nog wel recht te zetten.

GdP

Bericht door GdP » wo mar 24 2010 12:55 am

Heel mooi Reinder!

De vertekening laat zich prima corrigeren met het programma ShiftN.

Zie: http://shiftn.softonic.de" onclick="window.open(this.href)return false;

Dit programma is gratis!

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » wo mar 24 2010 8:01 am

Kijk eens aan, nog een goeie tip. Bij deze de foto na correctie met ShiftN (dank Gerrit). Inderdaad een stuk beter al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Olijfje

Bericht door Olijfje » wo mar 24 2010 8:07 am

ziet er prachtig uit zo!

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo mar 24 2010 12:25 pm

De foto is zo nog veel mooier!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » do mar 25 2010 3:03 pm

Mooie plaat geworden na de correctie, op dit punt zijn we ook met de club geweest :D
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Frederix

Bericht door Frederix » do mar 25 2010 5:20 pm

Patrick schreef:
Reinder schreef:Kijk dat is nog eens een tip. Bedankt Patrick! Ik dacht dat het aan de lens lag maar het ligt dus aan mij. En mezelf kan ik veranderen en de lens niet, dus da's goed nieuws :). Dus de tip is de camera zo horizontaal mogelijk houden zodat de lens parallel aan de vloer is?
Precies. Maar dat kan niet altijd, want het hangt van het onderwerp af. Er zijn programma's waarmee je de boel weer recht kan trekken. Binnen grenzen werkt dat best.
Waarom zou je deze vertekening altijd moeten corrigeren? Ikzelf houd erg van groothoek, daar hoort deze vertekening bij. De vertekening links en rechts dient wel gelijk te zijn. Zo niet dan staat de foto scheef.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”