Makaken in Singapore

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Myra

Makaken in Singapore

Bericht door Myra » wo mar 24 2010 8:44 pm

Paar weken geleden ben ik een weekje in Singapore geweest. Deze geweldige apen zijn we bij een wandeling in een oerwoud nog tegengekomen. Héél snel mijn camera gepakt, omdat ik bang was dat de groep weer snel weg trok. Blijkbaar waren ze ontzettend tam: terwijl ik op de grond zat zaten die jonkies zelfs aan mijn schoen te peuteren. Helaas zijn ze niet in RAW geschoten, omdat ik een kaartje van 2G mee had.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Makaken in Singapore

Bericht door roes » do mar 25 2010 11:04 am

leuke platen Myra, die jonkies zijn mooi van lelijkheid :lol: .
De foto's komen bij mij wel wat flets over , zouden iets meer warmte en contrast mogen :wink: . ( smaken verschillen toch :wink2: ).
Ben benieuwd naar de rest van foto's uit Singapore.

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door dboomsma » do mar 25 2010 1:02 pm

Ik weet niet of ik ze flets vind hoor! Foto's 1, 2 en 4 zijn wat mij betreft zeer mooi, scherp en fraai gecomposeerd. De apen zelf hebben zo te zien niet veel kleur vanwege hun grijze vacht.

Myra

Bericht door Myra » do mar 25 2010 8:48 pm

Dankje voor je tip Jos, ik snap wat je bedoelt. Ik ben er pas na Singapore achtergekomen hoe je de WB handmatig kunt veranderen. En gelukkig nu dus ook RAW :D
Heb je misschien nog wat tips hoe ik de instellingen het beste kan zetten voor meer contrast? Ik snap dat het afhangt van de situatie, maar misschien zie ik gewoon wat uit het oog.. deze camera kan wat meer dan de vorige, een Olympus e510.

Edit: als je de andere foto's van Singapore wilt bekijken staan ze op deze site :] http://myra.wippler.nl/Myra_Wippler/Pho ... apore.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Myra op do mar 25 2010 8:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Myra

Bericht door Myra » do mar 25 2010 8:50 pm

dboomsma schreef:Ik weet niet of ik ze flets vind hoor! Foto's 1, 2 en 4 zijn wat mij betreft zeer mooi, scherp en fraai gecomposeerd. De apen zelf hebben zo te zien niet veel kleur vanwege hun grijze vacht.
Foto 3 is inderdaad niet scherp waar ik wilde (ook erna ontdekte ik pas hoe de verschillende scherpstelpunten konden worden ingesteld :roll: ).
Hij heeft scherpgesteld op het handje, maar ik vond deze foto toch wat hebben.

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » do mar 25 2010 9:10 pm

Hallo Myra,

ik zie dat je met een D90 fotografeert ( mooie camera trouwens ) ik heb even in je exif gegevens gekeken en wat mij opvalt is de hoge iso waarde
van 1600. Dat vind ik erg hoog voor foto's overdag , ik gebruik zelf overdag iso 200. Even over het instellen van het contrast , dat doe ik altijd in de nabewerking ( zeker als je in RAW schiet ) kun je nog heel veel instellen naar eigen wens. Ik heb ook de rest van je foto's van Singapore bekeken en ik vind
er mooie platen tussen zitten 8) .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”