Nu had ik nog een mooi AIS zoompje liggen, te weten de Nikkor 35-70mm f:3.3-4.5.
Dit lensje had echter een klein probleempje wanneer ik op oneindig door de 50mm stand zoomde, het leek wel of hij daar iets aanliep.
Nu was ons bezoek in Beverwijk een mooie gelegenheid om eens aan Evert te vragen wat dat was.
Volgens Evert had de lens een klein tikje gehad, maar dat kon hij zo even verhelpen.

Evert bezig met een nieuw plakstrookje op het lensje.
Wat echter leuker was, was zijn reactie van "hee, dat is een heel mooi zoompje, en is ragscherp, die is ook nog gemaakt is een AF versie en is ook mooi geschikt voor macro..."
Later thuisgekomen bedacht ik me dat ik maar eens naar de AF versie moest gaan snuffelen.
Op Marktplaats kwam ik er twee tegen voor een zeer schappelijke prijs, zo goedkoop dat ik ze allebei maar heb gekocht.
Het leuke is dat dit wel twee generaties van het AF model zijn, de eerste met het bekende venstertje en de tweede met de rubber instelring.
Nu eerst maar eens uitproberen, dus even snel de tuin in voor wat snel macrowerk.
Nou, dat viel niet tegen, zie onderstaande resultaten.

Daarna waren de katten aan de beurt....

Zo even snel valt het lensje beslist niet tegen en smaakt zeker naar meer.
Onderstaand nog even de drie types op een rij v.l.n.r. MF versie, eerste AF versie en tweede AF versie.