Om te typen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Laura
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Om te typen

Bericht door Laura » vr mar 26 2010 2:01 pm

Hallo allemaal,
een serie die ik gisteren heb gemaakt. In mijn ogen erg anders dan mijn andere werk, daarom ben ik ook erg benieuwd wat jullie er van vinden!
Gefotografeerd met een continue licht (ik geloof 800watt?) met een oranje filter ervoor. Hier en daar enkel een beetje crop of wat contrast, geen verdere bewerkingen!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Groetjes
Laura

Frederix

Re: Om te typen

Bericht door Frederix » vr mar 26 2010 2:15 pm

Hoi Laura,

Wat een gave serie. Mooi gespeeld met scherp en onscherp. De kleur van het licht draagt goed bij tot de sfeer van zo'n oude schrijfmachine. Mijn complimenten, ga lekker door experimenteren en laat ons er vooral van genieten.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr mar 26 2010 3:06 pm

Mooie serie! Ik zou alleen foto 1 later in de serie zetten en beginnen met een foto die iets meer herkenbaar is als een (deel van) een typemachine. Dan valt foto 1 mijns inziens beter op zijn plaats. Nu keek ik in eerste instantie en had ik zoiets van 'wat is dat'?' Mooie kleuren die goed passen bij deze serie trouwens.
Spul waarmee je foto's maakt...

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » vr mar 26 2010 3:44 pm

Heel fraai gedaan, al vind ik persoonlijk de kleur er juist niet bij passen.
Niet dat mijn smaak qua kleur nu toon aangevend is hoor :oops: maar ik zou het iets meer in staalblauw/grijzig zoeken. :huh:
Maar zeer interessante serie, mooi onderwerp.
Komt waarschijnlijk ook omdat dat ik offsetdrukker van beroep ben en oude technieken nog steeds bewonder.
Pieter.
edit: maar als jij zo deze serie speciaal in deze kleurstelling gemaakt hebt, wie ben ik om te zeggen dat de kleuren er niet bijpassen.
Nou, van mij ook de groeten

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr mar 26 2010 4:02 pm

Mooie serie Laura!

Wat was het idee achter het oranje filter?

Was het aan Adler typemachine???

Jolanda

die haar typediploma op zo'n enorme Adler typemachine heeft gehaald, vorige eeuw en heeeel lang geleden
click voor mijn foto's op flickr.

Laura
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Laura » vr mar 26 2010 4:11 pm

Thanks voor jullie reacties!
Het idee voor het kleurfilter was een warme sfeer te creëren. Daarbij wilde ik de foto out of camera zo goed mogelijk krijgen ipv via kleurfilters in photoshop. Een vriend van mij heeft ook foto's gemaakt met blauwfilter, maar ik vond die foto's teveel vervreemden en daarmee niet passen bij het onderwerp. Maar goed.. het blijft voor een ieder een kwestie van smaak denk ik :D
Jolanda schreef:Was het aan Adler typemachine???
Nee een Triumph (nog net te zien op 6)
ReneG schreef:Ik zou alleen foto 1 later in de serie zetten en beginnen met een foto die iets meer herkenbaar is als een (deel van) een typemachine
Ok, duidelijk. Ik had de foto's wel bewust in deze volgorde geplaats, maar meer vanuit het idee hoe je ze naast elkaar ziet (maar op het forum werkt dat dus niet).

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr mar 26 2010 7:11 pm

Laura schreef:Ok, duidelijk. Ik had de foto's wel bewust in deze volgorde geplaats, maar meer vanuit het idee hoe je ze naast elkaar ziet (maar op het forum werkt dat dus niet).
Langs elkaar (in de vorm van een expositie) was het inderdaad denk ik ook meteen duidelijk, dan zie je meteen waar het om gaat.... Scrollen in een browser is wat dat betreft toch anders. Maar zonder meer een hele mooie serie. :D
Spul waarmee je foto's maakt...

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr mar 26 2010 9:25 pm

Chapeau Laura. Wat een schitterende serie presenteer je hier. Je oog wordt automatisch naar het belangrijkste in de foto gevoerd. Kleur en contrast perfect in balans. Niets meer aan veranderen.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”