Bericht
door terts » do mar 25 2010 9:33 pm
Erg netjes voor een serie compositiestudies!
2 en 3 zijn de minste, of 'minst goede' (goeddeels om de hierboven al aangegeven redenen), 4 is al beter, 1 is heel aardig.
5 en 6 bevallen mij het best, 5 vooral door de beweging in de zicht- en richtlijnen (ook hierboven aangeduid) en 6 door de manier waarop heel verschillende compositorische elementen - vormen, (kijk)richtingen maar ook texturen en verschillen daarin - tot een tegelijkertijd uitgebalanceerd en dynamisch geheel zijn samengevoegd. De kopse kant van riet afwegen tegen een boormachientje - mooi!
Jammer van 5 is de wat benauwde gezichtsuitdrukking, erg mooi is weer dat zelfs die wolkenveegjes meedoen: bij goed werk krijg je altijd iets 'cadeau'.
Voor mij is 6 dus de echte favoriet, ook al omdat je daar de mannen iets meer ruimte geeft, maar ik zou hier graag eenzelfde kleurkracht zien als in 5.
Niet het minst belangrijk: je geeft een goed beeld van een mooi beroep, maw: je werk heeft een bepaalde documentaire kwaliteit.
Voor de hele serie: complimenten! Dit is het betere studiewerk. Ga zo door, en laat ons svp meegenieten...