Ik ben bijna zover dat ik eindelijk mn D90 kan gaan aanschaffen. Maar nu even het volgende dilema.
Op mijn Pentax (die nu te koop staat

Wie kan me hiermee helpen?
Gr.
Miranda
Dat wordt allemaal niet zo heel groot. Het moet op zolder gaan gebeuren en die is niet heel erg ruim. Dus ik zal op een niet te grote afstand van het model komen te staan......maximaal 1,5 meter denk ik.lock schreef: Wat wil je in de studio gaan doen en hoe groot is die ? Opwelke afstand ga je straks fotos maken ?
Is 50mm van de Tamron niet net een beetje te kort voor portretfotografie? Met de 16-85 heb je net wat meer speelruimte, maar dan mis je weer de beperktere scherptediepte van de f/2.8 van de Tamron (scheelt een paar centimeter).miranda1710 schreef: Alleen zit ik er aan te denken om een setje lampen aan te schaffen en een klein thuisstudiootje te gaan maken voor portretfotografie.........
Dilema! Welke moet het nou worden? Ik weet het echt even niet meer.
Hoewel het een fijn ding is, erg scherp, lichtsterk en compact, vind ik het bokeh persoonlijk het minste punt van de 85 f1.8D...Marti58 schreef:koop een 85mm 1.8 heerlijke lens voor portretten mooie bokeh.
lock schreef:Een 85 mm voor portretten op 1,5 meter ? Dan beperk je jezelf tot het volle gezicht want meer krijg je niet op de plaat.
Op ongeveer 2 meter gebruik ik voor portret (van één gezicht tot 2 personen beelvullend) tussen de 35 en 80 mm op DX.
Overigens, een studio met max 1.5 meter afstand tot je subject ....als ik jou was zou ik er nog een nachtje over slapen. Het is erg beperkt.
lock
Misschien is het dan handiger om de meubels in de woonkamer aan de kant te schuiven.....lock schreef:Een 85 mm voor portretten op 1,5 meter ? Dan beperk je jezelf tot het volle gezicht want meer krijg je niet op de plaat.
Op ongeveer 2 meter gebruik ik voor portret (van één gezicht tot 2 personen beelvullend) tussen de 35 en 80 mm op DX.
Overigens, een studio met max 1.5 meter afstand tot je subject ....als ik jou was zou ik er nog een nachtje over slapen. Het is erg beperkt.
lock