Nogal vreemde vraag voor een MF objectief maar wat als het Ai-s objectief niet juist is scherp gesteld maar toch het groene bolletje brand wat je in de zoeker kunt zien ?
Nu op 2 bodies geprobeerd en precies het zelfde. Groene bolletje aan, afdrukken en scherpte een meter achter het scherpstel punt. Als ik een foto neem terwijl het bolletje er net niet is (dus nog het pijltje) dan is de scherpte wel ongeveer goed (in ieder geval beter).
Een willekeurig ander Ai-s objectief is wel goed.
Zou dit af te stellen zijn dat iemand weet ? Het is overigens een Zeiss objectief.
Wat als een Ai-s objectief niet juist scherpstelt
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat als een Ai-s objectief niet juist scherpstelt
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Wat als een Ai-s objectief niet juist scherpstelt
Ik heb ooit precies hetzelfde gehad met een MF-objectief:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... er#p255050" onclick="window.open(this.href);return false;
Toevoeging: Later nog eens op een andere camera geprobeerd en daar geen problemen ondervonden. Het ligt in dit geval dus aan m'n camera (tenminste daar ga ik dan maar vanuit).
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... er#p255050" onclick="window.open(this.href);return false;
Toevoeging: Later nog eens op een andere camera geprobeerd en daar geen problemen ondervonden. Het ligt in dit geval dus aan m'n camera (tenminste daar ga ik dan maar vanuit).
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Johan, je hebt PB ! 

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
En jij hebt antwoord.