Korte Duinen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rose69

Korte Duinen

Bericht door Rose69 » ma mar 29 2010 9:36 pm

1. Afbeelding
Beukenboom omdat close up je anders doet kijken naar dingen of dieren (net als de Krokedillenserie van Roes bijv)

2. Afbeelding

3. Afbeelding
En plots zat hij/zij daar op de tak en ik met camera gereed met mijn D90 en een 70-300 uit de hand geschoten. Niet loei scherp maar dat zal altijd wel lastig blijven lijkt me zo in een schaduwrijk bos met een zoom van 300mm. Of hebben jullie tips voor dit soort 'nu of nooit' momenten?

4. Afbeelding
Gewoon omdat er door heen gepikt is door de specht. Maar graag jullie reacties op de foto waar ik het beter mee had kunnen doen qua compositie of uitsnede of belichting. Deze foto is niet nabewerkt (daar wil ik me later in verdiepen).

eXistor

Re: Korte Duinen

Bericht door eXistor » ma mar 29 2010 9:49 pm

foto drie vind ik op zich het mooist, het vogeltje is zo mooi scherp, en zijn kleuren zijn schitterend!

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » ma mar 29 2010 9:52 pm

Hallo Rose69,

qua compositie zou je de volgende keer eens het onderwerp niet in het midden zetten of in de nabewerking de foto bijsnijden ( ja ik weet het je kunt niks bijsnijden wel af snijden ) :lol: :lol: . Bij de eerste foto zou ik stam croppen dat je alleen beeldvullend de schors in beeld hebt ( let wel op , je moet dan wel een scherpe foto hebben ). De foto van het roodborstje vind ik toch goed gelukt ondanks een iets mindere scherpte :wink2: .
al met al een niet al te boeiende serie , maar voor jou wel en dat is het belangrijkste. Ik heb dat hier zelf ook in het begin mee gemaakt , gewoon blijven posten en je foto's laten zien :D daar leer je het meeste van en je zult zien dat je betere foto's gaat maken :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma mar 29 2010 9:56 pm

Ik vind het leuk bedacht, en het is een keer wat anders. Foto 1 is de beste van de 3. Bij foto 3 vind ik de kleuren niet zo mooi overkomen, en ietjes flets. Misschien iets meer contrast?

Gr. DAvid :)

Rose69

Bericht door Rose69 » ma mar 29 2010 9:57 pm

roes schreef:Hallo Rose69,

qua compositie zou je de volgende keer eens het onderwerp niet in het midden zetten of in de nabewerking de foto bijsnijden ( ja ik weet het je kunt niks bijsnijden wel af snijden ) :lol: :lol: . Bij de eerste foto zou ik stam croppen dat je alleen beeldvullend de schors in beeld hebt ( let wel op , je moet dan wel een scherpe foto hebben ). De foto van het roodborstje vind ik toch goed gelukt ondanks een iets mindere scherpte :wink2: .
al met al een niet al te boeiende serie , maar voor jou wel en dat is het belangrijkste. Ik heb dat hier zelf ook in het begin mee gemaakt , gewoon blijven posten en je foto's laten zien :D daar leer je het meeste van en je zult zien dat je betere foto's gaat maken :mryellow: .

groeten jos
Dank Jos, alle input is welkom en juist de eerlijke reactie want zo leer ik ook weer meer en beter kijken. We blijven posten hoor. Vind leuk dat het roodborstje nog best goed is beoordeeld. Had ik niet verwacht. :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”