Wat kost ± een servicebeurt voor een D300?
Wat kost ± een servicebeurt voor een D300?
Hallo Forum,
Ik bezit mijn D300 nu een 1½ jaar en wil deze door Nikon in Beverwijk een servicebeurt laten geven. Als er dan gebreken zijn kunnen die nog binnen de garantie hersteld worden. Kan iemand mij vertellen wat de kosten daarvan ongeveer zijn?
Alvast bedankt,
ton
Ik bezit mijn D300 nu een 1½ jaar en wil deze door Nikon in Beverwijk een servicebeurt laten geven. Als er dan gebreken zijn kunnen die nog binnen de garantie hersteld worden. Kan iemand mij vertellen wat de kosten daarvan ongeveer zijn?
Alvast bedankt,
ton
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Wat kost ± een servicebeurt voor een D300?
Beste Ton,
Welkon op dit forum.
Ja, iemand van Nikon Service in Beverwijk kan dat toelichten,
Mail eens via http://www.nikonservice.nl .
Een schoonmaakbeurtje voor de sensor kost ongeveer EURO 30, klaar terwijl U wacht.
Groeten, GIjs
Welkon op dit forum.
Mail eens via http://www.nikonservice.nl .
Een schoonmaakbeurtje voor de sensor kost ongeveer EURO 30, klaar terwijl U wacht.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Marti58
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Bij mijn vaste service point ( Camera Professional in Rotterdam )worden mijn camera's minimal 1 keer per jaar volledig nagekeken ( op de Nikon Demo dagen )mensen uit Beverwijk zijn dan ter plekke en dat word gratis gedaan ( dit is inclusief sensor reinigen). meestal breng ik drie camera's tegelijk nooit een probleem.
moet wel zeggen dat ik al vele jaren vaste klant ben.
mooi voorbeeld van Nikon service: vorig jaar besloot ik om mijn oude D1X ( inmiddels negen jaar oud ) maar weer eens mee te nemen voor een beurt hadden ze tot mijn verrassing al het rubber on de body ( grip ed ) vervangen omdat ze vonden dat die wat versleten was.
Kosten nul noppes nada
moet wel zeggen dat ik al vele jaren vaste klant ben.
mooi voorbeeld van Nikon service: vorig jaar besloot ik om mijn oude D1X ( inmiddels negen jaar oud ) maar weer eens mee te nemen voor een beurt hadden ze tot mijn verrassing al het rubber on de body ( grip ed ) vervangen omdat ze vonden dat die wat versleten was.
Kosten nul noppes nada
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
Ik heb ondertussen een keurige reactie van het Nikon service punt ontvangen. Bedank voor de tip.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
En ? hoeveel ± is het ?
Prijs is afhankelijk van je wensen, de tip die Gijs heeft gegeven heeft mij geholpen.
>>>
Mail eens via http://www.nikonservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Groeten, GIjs
<<<
>>>
Mail eens via http://www.nikonservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Groeten, GIjs
<<<
Ik heb net mijn D300 met 17-55 weggebracht voor een servicebeurt.
Er is wel wat veranderd sinds de servicebeurt van mijn D70s.
Destijds (2007) werd een complete checkup gedaan:
CCD reinigen
Hulp/hoofdspiegel controleren
Af controle en justering daarvan
Cameracontrole
Exterieurreiniging.
Dat kostte destijds € 49,=.
Zo'n servicebeurt doen ze dus niet meer. Wat ze doen is een controle van aangeboden body + objectief.
Voor beiden geldt afzonderlijk een tarief van € 25,= excl. BTW, als er geen problemen geconstateerd worden.
Of ze ook de CCD reinigen weet ik niet, want ik moet de boel nog oppikken.
Wat me wel wel verbaasde is dat toen ik om eenzelfde servicebeurt vroeg, men zei dat ze dat niet deden. Nikon NL biedt het wel aan op hun site, maar het Servicepoint niet.
Men zei dat er een controle plaatsvindt, waarbij als er problemen zijn dit apart in rekening wordt gebracht.
Ik zal mijn oude bon even meenemen als ik de boel weer ophaal.
Morgen of dinsdag volgt een update van dit verhaal.
Groet,
Irwan
Er is wel wat veranderd sinds de servicebeurt van mijn D70s.
Destijds (2007) werd een complete checkup gedaan:
CCD reinigen
Hulp/hoofdspiegel controleren
Af controle en justering daarvan
Cameracontrole
Exterieurreiniging.
Dat kostte destijds € 49,=.
Zo'n servicebeurt doen ze dus niet meer. Wat ze doen is een controle van aangeboden body + objectief.
Voor beiden geldt afzonderlijk een tarief van € 25,= excl. BTW, als er geen problemen geconstateerd worden.
Of ze ook de CCD reinigen weet ik niet, want ik moet de boel nog oppikken.
Wat me wel wel verbaasde is dat toen ik om eenzelfde servicebeurt vroeg, men zei dat ze dat niet deden. Nikon NL biedt het wel aan op hun site, maar het Servicepoint niet.
Men zei dat er een controle plaatsvindt, waarbij als er problemen zijn dit apart in rekening wordt gebracht.
Ik zal mijn oude bon even meenemen als ik de boel weer ophaal.
Morgen of dinsdag volgt een update van dit verhaal.
Groet,
Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op ma mar 29 2010 7:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ik heb de boel opgehaald.
Op mijn vraag of ze nog eenzelfde servicebeurt voor geregistreerde camera's deden, werd mij nu verteld dat dit wel het geval was.
Heeuuul apart, want vorige week zei de dame van niet.
Afijn een flinke discussie was het gevolg. De dame in kwestie wist niet of de sensor gereinigd was en heeft dat terstond alsnog geregeld of hij was al gereinigd.
Laten we het er maar op houden dat het een miscommunicatie is geweest.
Als je zo'n servicebeurt wilt, noem dat dan expliciet. Het gaat dus om een servicebeurt incl. AF-controle, sensor reiniging en externe reiniging van body en objectief!
Deze kost voor een bij Nikon geregistreerde DX body € 49,=, voor een FX body weet ik het niet.
Ik was voor de controle € 59,5 kwijt, waarbij de body en objectief dus niet gereinigd zijn. Wel is het objectief ook gecontroleerd en na reclameren van mijn kant over de verkeerde voorlichting is de sensor alsnog gereinigd. Mij werd verteld dat dit waarschijnlijk al wel gedaan was, maar dat lijkt me stug, want als je alleen voor sensor reiniging komt, ben la € 29,5 incl. btw. kwijt. Het is dus alsnog gedaan, waarbij ik niets bij hoefde te betalen.
Groet,
Irwan
Op mijn vraag of ze nog eenzelfde servicebeurt voor geregistreerde camera's deden, werd mij nu verteld dat dit wel het geval was.
Heeuuul apart, want vorige week zei de dame van niet.
Afijn een flinke discussie was het gevolg. De dame in kwestie wist niet of de sensor gereinigd was en heeft dat terstond alsnog geregeld of hij was al gereinigd.
Laten we het er maar op houden dat het een miscommunicatie is geweest.
Als je zo'n servicebeurt wilt, noem dat dan expliciet. Het gaat dus om een servicebeurt incl. AF-controle, sensor reiniging en externe reiniging van body en objectief!
Deze kost voor een bij Nikon geregistreerde DX body € 49,=, voor een FX body weet ik het niet.
Ik was voor de controle € 59,5 kwijt, waarbij de body en objectief dus niet gereinigd zijn. Wel is het objectief ook gecontroleerd en na reclameren van mijn kant over de verkeerde voorlichting is de sensor alsnog gereinigd. Mij werd verteld dat dit waarschijnlijk al wel gedaan was, maar dat lijkt me stug, want als je alleen voor sensor reiniging komt, ben la € 29,5 incl. btw. kwijt. Het is dus alsnog gedaan, waarbij ik niets bij hoefde te betalen.
Groet,
Irwan
Dit is een vaag verhaal.
Zo'n complete service voor een DX is dus € 49,-.
Alleen sensor is € 29,50
Jij krijgt een rekening van € 59,50 waarbij de zowel de body en lens niet gereinigd is. Dan kom ik voor body op € 19,50. Voor lens dan even hetzelfde dus totaal € 39,- voor controle. En dus niet reinigen.
Moet ik het zo zien?
Zo'n complete service voor een DX is dus € 49,-.
Alleen sensor is € 29,50
Jij krijgt een rekening van € 59,50 waarbij de zowel de body en lens niet gereinigd is. Dan kom ik voor body op € 19,50. Voor lens dan even hetzelfde dus totaal € 39,- voor controle. En dus niet reinigen.
Moet ik het zo zien?