Weekopdracht 04 - Beoordelen foto's
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Weekopdracht 04 - Beoordelen foto's
Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 27-04-07 t/m 04-05-07. Tot het begin van de avond van 04-05 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende weekopdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de weekopdracht: beschrijving weekopdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan Hier
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de weekopdracht: beschrijving weekopdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan Hier
Wat me opvalt is dat er erg veel kiekjes tussen zitten deze keer.
Na een eerste snelle gevoelsmatige selectie kom ik tot het volgende groepje (in alfabetische volgorde) :
foto-ed 3
Gert van Mil 2
KvP 1
KvP 2
Matchless 1
Pindar01 1
Remco Jan 1
In de tweede ronde blijven daarvan als finalisten over :
KvP 2
Pindar01 1
Remco Jan 1
KvP foto 2
Een frisse foto met een mooi perspectief. Technisch ook goed uitgevoerd, ook qua PP. Ik zie bovendien grote gebouwen...
Pindar01 foto 1
Een mooie eenvoudige compositie met de regel van derden en een gevel die in het oneindig lijkt door te lopen. Helaas (voor mijn gevoel) maar één klein gebouw. De vertekening van de lens stoort rechtsonder een beetje. De kleuren hadden bij deze eenvoud wat meer mogen spreken wat mij betreft.
Remco Jan foto 1
Een dreigende foto onder een donker wolkendek die het contrast tussen de gedoemde oude schoonheid en de "nieuwe schoonheid" (?) tot uitdrukking brengt. Voor mijn gevoel klopt de compositie niet helemaal. Het spitse torentje is helaas onthoofd...
Als ik dan moet kiezen krijgt KvP mijn stem.

Na een eerste snelle gevoelsmatige selectie kom ik tot het volgende groepje (in alfabetische volgorde) :
foto-ed 3
Gert van Mil 2
KvP 1
KvP 2
Matchless 1
Pindar01 1
Remco Jan 1
In de tweede ronde blijven daarvan als finalisten over :
KvP 2
Pindar01 1
Remco Jan 1
KvP foto 2
Een frisse foto met een mooi perspectief. Technisch ook goed uitgevoerd, ook qua PP. Ik zie bovendien grote gebouwen...
Pindar01 foto 1
Een mooie eenvoudige compositie met de regel van derden en een gevel die in het oneindig lijkt door te lopen. Helaas (voor mijn gevoel) maar één klein gebouw. De vertekening van de lens stoort rechtsonder een beetje. De kleuren hadden bij deze eenvoud wat meer mogen spreken wat mij betreft.
Remco Jan foto 1
Een dreigende foto onder een donker wolkendek die het contrast tussen de gedoemde oude schoonheid en de "nieuwe schoonheid" (?) tot uitdrukking brengt. Voor mijn gevoel klopt de compositie niet helemaal. Het spitse torentje is helaas onthoofd...
Als ik dan moet kiezen krijgt KvP mijn stem.
Groot of groots, ik ga gewoon voor de lekkerste compo. 
En voor mij is dat dit keer foto 2 van Den Dijk.
Kijkt heerlijk weg door dat lijnenspel opgevuld met wolkjes.
Verder vind ik de foto van 't Evoluon van Sweder mooi, alhoewel die niet iets groots oproept. Lijkt eerder nietig zo ie in beeld is gebracht.
Foto 3 van Skippy intrigeert me wel, maar dat komt eigenlijk ook vooral door de futuristische vormen van 't gebouw.
Aquarius: gewoon 'n lekkere plaat van 't Colloseum.
Foto 1 van Pindar vind ik ook wel wat hebben, maar er mist toch net iets dynamisch wat ik bij Den Dijk wel kon vinden.
KvP's foto 1 vind ik mooi door de kleurtjes en vorm van 't gebouw, maar foto 2 is sterker van compo.
Pancaran; sfeervol, waarbij foto 1 van de 3 mij 't meest aanspreekt
Bij Ed Post zie ik 1 foto en 2 kruisjes.
Robin, mooie weergave van de kubuswoningen!

En voor mij is dat dit keer foto 2 van Den Dijk.
Kijkt heerlijk weg door dat lijnenspel opgevuld met wolkjes.
Verder vind ik de foto van 't Evoluon van Sweder mooi, alhoewel die niet iets groots oproept. Lijkt eerder nietig zo ie in beeld is gebracht.
Foto 3 van Skippy intrigeert me wel, maar dat komt eigenlijk ook vooral door de futuristische vormen van 't gebouw.
Aquarius: gewoon 'n lekkere plaat van 't Colloseum.
Foto 1 van Pindar vind ik ook wel wat hebben, maar er mist toch net iets dynamisch wat ik bij Den Dijk wel kon vinden.
KvP's foto 1 vind ik mooi door de kleurtjes en vorm van 't gebouw, maar foto 2 is sterker van compo.
Pancaran; sfeervol, waarbij foto 1 van de 3 mij 't meest aanspreekt
Bij Ed Post zie ik 1 foto en 2 kruisjes.
Robin, mooie weergave van de kubuswoningen!
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Daar kan ik mij bij aansluiten, foto-1 was ook erg mooi met die kleuren. Dus ook mijn stem voor KvPyoyo schreef: KvP foto 2[/b]
Een frisse foto met een mooi perspectief. Technisch ook goed uitgevoerd, ook qua PP. Ik zie bovendien grote gebouwen... KvP mijn stem.
Pierre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hoi,
Inderdaad veel inzendingen deze keer. Het gaat er nu tenminste op lijken.
Na alle foto`s bekeken te hebben, hield ik deze selectie over:
3e foto van Matchless. Foto is eigenlijk te netjes met dat roestig ding. Had er graag wat meer drama in gezien.
1e foto van Paparazzi. Lekker blauw
2e foto van den Dijk. Mooie lijnen en spiegeling.
1e foto KvP
3e foto foto-ed. Apart in beeld gebracht.
Mijn oog bleef steeds hangen op de 1e foto van KvP. Komt denk ik door die frisse kleurtjes. Jammer van dat rode hekje maar eigenlijk ook niet.
(lekker vaag hè?
)
Dus ik stem voor de 1e foto van KVP
Succes verder iedereen die ingezonden hebben.
Aquarius
Inderdaad veel inzendingen deze keer. Het gaat er nu tenminste op lijken.
Na alle foto`s bekeken te hebben, hield ik deze selectie over:
3e foto van Matchless. Foto is eigenlijk te netjes met dat roestig ding. Had er graag wat meer drama in gezien.
1e foto van Paparazzi. Lekker blauw
2e foto van den Dijk. Mooie lijnen en spiegeling.
1e foto KvP
3e foto foto-ed. Apart in beeld gebracht.
Mijn oog bleef steeds hangen op de 1e foto van KvP. Komt denk ik door die frisse kleurtjes. Jammer van dat rode hekje maar eigenlijk ook niet.
(lekker vaag hè?

Dus ik stem voor de 1e foto van KVP
Succes verder iedereen die ingezonden hebben.
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Skippy's zwart/wit foto vind ik persoonlijk de mooiste. op een leuke manier (scheef) in beeld gebracht.
Den Dijk had ook een leuk perspectief, maar ik vind hem net niet sprankelend genoeg, beetje saaie kleur blauw (sorry). Misschien had je hem ook iets groter moeten plaatsen, hij valt een beetje in het niet, dat is toch zonde.
Ik heb wellicht een rare smaak. Die gekleurde toren van KvP is natuurlijk ook wel fris, echter ik vind het jammer dat, dat rode hek erop staat.
Den Dijk had ook een leuk perspectief, maar ik vind hem net niet sprankelend genoeg, beetje saaie kleur blauw (sorry). Misschien had je hem ook iets groter moeten plaatsen, hij valt een beetje in het niet, dat is toch zonde.
Ik heb wellicht een rare smaak. Die gekleurde toren van KvP is natuurlijk ook wel fris, echter ik vind het jammer dat, dat rode hek erop staat.
- Fera Albi
- Clublid
Mijn favo is deze week Pancarans' nachtopnames van de Grote Kerk in Alkmaar.
Hans
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Zitten weer vele mooi foto's bij.
Ook zeer veel mooie van niet zulke grote gebouwen
Een paar die ervoor mij erg uitspringen:
1e foto van Matchless:
Erg gave compositie, dit straalt puur groot en massief uit voor mij
1e foto van foto ed:
Dat scheve sprak mij erg aan. Erg leuke foto
1e foto paparzzi:
Dit straalt gewoon reuzachtio groot uit. Door de wolken mee te nemen, een echt skycraper gevoel
En de winnaar voor mij is KVP
Zowel de eerst als de tweede foto echt ontzettend mooi. 1e foto zijn waarschijnlijk de kleurtjes, maar foto 2 is qua compositie echt een toppertje !!!
Ook zeer veel mooie van niet zulke grote gebouwen

Een paar die ervoor mij erg uitspringen:
1e foto van Matchless:
Erg gave compositie, dit straalt puur groot en massief uit voor mij
1e foto van foto ed:
Dat scheve sprak mij erg aan. Erg leuke foto
1e foto paparzzi:
Dit straalt gewoon reuzachtio groot uit. Door de wolken mee te nemen, een echt skycraper gevoel
En de winnaar voor mij is KVP
Zowel de eerst als de tweede foto echt ontzettend mooi. 1e foto zijn waarschijnlijk de kleurtjes, maar foto 2 is qua compositie echt een toppertje !!!
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Matchless heeft mijn stem.
NB, rest van de tekst maar weggehaald.
NB, rest van de tekst maar weggehaald.
Laatst gewijzigd door olle_griese op ma apr 30 2007 11:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends