Remote display?
Remote display?
Voor een andersoortig (vogel/vlinder) perspectief zou ik weleens foto's willen maken met de camera op monopod en deze in de lucht houden.
Ik heb dan geen computer met control pro bij me.
Om tijd te hebben en het resultaat vooraf te kunnen beoordelen/inschatten (dus niet op de gok) heb ik een remote control nodig en een handheld LCD display,
die het signaal van de LiveView stand van de camera kan doorgeven.
Bestaan zulke schermpjes (evt. draadloos)? Wie heeft daar informatie over?
Ik heb dan geen computer met control pro bij me.
Om tijd te hebben en het resultaat vooraf te kunnen beoordelen/inschatten (dus niet op de gok) heb ik een remote control nodig en een handheld LCD display,
die het signaal van de LiveView stand van de camera kan doorgeven.
Bestaan zulke schermpjes (evt. draadloos)? Wie heeft daar informatie over?
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Remote display?
Myriad, ik ben ook naar zoiets aan het kijken, niet voor in de lucht maar meer voor dicht bij de grond of onder moeilijke hoeken.
Ik kwam op deze betaalbare oplossing van Phottix uit, de Hector .
Maar kom erg weinig gebruikerservaringen tegen. Arend-ho heeft hem in het assortiment maar niet op voorraad.
(De draadloze variant die via een aansluiting op de zoeker werkt is de Phottix Hero)
Ik kwam op deze betaalbare oplossing van Phottix uit, de Hector .
Maar kom erg weinig gebruikerservaringen tegen. Arend-ho heeft hem in het assortiment maar niet op voorraad.
(De draadloze variant die via een aansluiting op de zoeker werkt is de Phottix Hero)
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Beiden bedankt voor het meedenken!
@Skippy: dat is 'm niet; je hebt nog steeds een computer nodig.
@ArendV: dat is 'm wel (één van beide).
Wat helemaal fantastisch is van de Hero; je kunt ook een oud toestel (en objectief) aan bijvoorbeeld een vlieger hangen (en op je schermpje zien hoe het eruit ziet):
'The PHOTTIX® HERO works with DSLR cameras that have no LiveView function, having a small camera to look into the camera's viewfinder.'
'... up to 100 meters from the camera'.
@Skippy: dat is 'm niet; je hebt nog steeds een computer nodig.
@ArendV: dat is 'm wel (één van beide).
Wat helemaal fantastisch is van de Hero; je kunt ook een oud toestel (en objectief) aan bijvoorbeeld een vlieger hangen (en op je schermpje zien hoe het eruit ziet):
'The PHOTTIX® HERO works with DSLR cameras that have no LiveView function, having a small camera to look into the camera's viewfinder.'
'... up to 100 meters from the camera'.

-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Huh, waar lees je dat? Ben je niet in de war met de tekst over de iPhone oplossing? Ik lees onderstaande tekst, bereik 80m en shutter control.Myriad schreef:@Skippy: dat is 'm niet; je hebt nog steeds een computer nodig.
1. LV-W1 image transmit is using 2.4GHz frequency channel, 3 specific channels.
2. Shutter control is using 433MHz frequency channel (available to use another frequency channel). 3 specific channels.
3. Operating distance range is up to 80M.
4. The display is protected by coating; it’s not easy to get scratch.
5. 3inch TFT display, adjustable the brightness .
6. Resolution: 960 X 240
7. 3.7V 1200mAh lithium battery. Working hour: Transmitter --- 8 hours or above. Receiver --- 5hours or above.
8. The receiver is usable to connect the camera directly, just like CT-122.
Use VD-936 (optional) to connect and transfer the live view to PC.
9. Compatible for camera which included AV Output and shutter release socket.
10.Charging method: via charger or USB cable for charging the battery inside the device.
Laatst gewijzigd door Skippy op do apr 01 2010 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Inmiddels zijn er aanvullende versies de Phottix Hector en Hero in aantocht de de Phottix Hector 9HD en Hero 7 met grotere schermen, verwacht in mei.
Groeten - Arend / flickr
Sorry, daar inderdaad.Skippy schreef:Huh, waar lees je dat? Ben je niet in de war met de tekst over de iPhone oplossing?

Zo groot heb ik denk ik ook weer niet nodig. Kost ook allemaal.ArendV schreef:Inmiddels zijn er aanvullende versies de Phottix Hector en Hero in aantocht de de Phottix Hector 9HD en Hero 7 met grotere schermen, verwacht in mei.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Geen probleem, kan gebeuren. Als je maar datgene vindt wat je wilt hebben.Myriad schreef:Sorry, daar inderdaad.Skippy schreef:Huh, waar lees je dat? Ben je niet in de war met de tekst over de iPhone oplossing?Zal eerst eens wat nauwkeuriger kijken en dan lezen.
- Lucien
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hallo Myriad,
Misschien is dit iets http://www.zigview.co.uk/seculine-zigvi ... te-lcd.htm
Als je er voor gaat laat dan even weten hoe het bevalt
Groet,
Lucien
Misschien is dit iets http://www.zigview.co.uk/seculine-zigvi ... te-lcd.htm
Als je er voor gaat laat dan even weten hoe het bevalt

Groet,
Lucien
Ik heb inmiddels de LV-W1 van Pixel (voor Nikon) besteld bij een leverancier in Polen en het is onderweg met UPS.
Wilde persé een wireless én met een wysiwyg scherm.
Heb voor de zekerheid 7 kopers van het product bij deze leverancier op eBay eenzelfde mail gestuurd met vragen over hun ervaringen.
3 daarvan reageerden en ze waren redelijk enthousiast.
Als ie binnen is zal ik 'm testen en m'n ervaringen hier delen.
Wilde persé een wireless én met een wysiwyg scherm.
Heb voor de zekerheid 7 kopers van het product bij deze leverancier op eBay eenzelfde mail gestuurd met vragen over hun ervaringen.
3 daarvan reageerden en ze waren redelijk enthousiast.
Als ie binnen is zal ik 'm testen en m'n ervaringen hier delen.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben benieuwd Myriad, ik heb de Phottix Hector in backorder staan, dus zou nog kunnen switchen.
Groeten - Arend / flickr
Ik hoop dat ie uiterlijk vrijdag aankomt, dan neem ik hem mee as. zaterdag.
Ter info: heb er nog een paar gevonden (in de VS; douane
); als je doorzoekt zul je er vast nog wel een paar vinden:
Gigtube Wireless Digital Viewfinder:
http://www.aputure.com/en/product/gigit ... finder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Van dezelfde fabrikant (ze hebben meer):
http://www.aputure.com/en/product/gigtu ... ontrol.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan alleen niet zien wat de prijzen en verkrijgbaarheid is; lijken nog niet te leveren, zoeken wellicht nog leveranciers
Pro-View (werkt met een camera en is relatief duur):
http://www.proviewsite.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ter info: heb er nog een paar gevonden (in de VS; douane

Gigtube Wireless Digital Viewfinder:
http://www.aputure.com/en/product/gigit ... finder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Van dezelfde fabrikant (ze hebben meer):
http://www.aputure.com/en/product/gigtu ... ontrol.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan alleen niet zien wat de prijzen en verkrijgbaarheid is; lijken nog niet te leveren, zoeken wellicht nog leveranciers
Pro-View (werkt met een camera en is relatief duur):
http://www.proviewsite.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De LV-W1 is binnen. Ziet er goed uit, werkt goed. 
Voor de geïnteresseerden: zal het meenemen naar het NCN Club Event morgen in Garderen.

Voor de geïnteresseerden: zal het meenemen naar het NCN Club Event morgen in Garderen.