Hoi Kimberley,
Wij (mijn vriendin en ik) hebben sinds 2 wkn een D90 met 2 lenzen waarvan de jou 70-300 VR met daar bij de volgende statief:
Vanguard Alta+ 204AP, Aluminium Tripod incl. 3-way Pan Head (PH-12) (89,00)
Alles besteld bij KE (Kamera-Express). Zie hun aanbiedingen:
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... btype=2741" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben ook een niet te duur statief en kozen voor licht 1,3 kilo wat erg makkelijk is meenemen met wandeltochten. We weten inmiddels dat we met de zoomlens 70-300 met mooi weer niet direct het statief nodig hebben maar er mee op pad is ook geen probleem. Wel heb ik gemerkt dat met moeilijk licht en statief het iets lastiger is om bij langzamere sluitertijd als echt scherp te krijgen. Maar misschien zat ik nog veel te hannessen. Wij zijn nog in opleiding met fotografie
Ik denk dat je met een statief als die van ons prima uit de voeten kan zoals ik (ik ben 1,78m). Statief is hoog zat.
Maar een goede 2e handse vind ik ook een goed alternatief zoals al door een aantal aangeraden.
Als ik later overga naar duurdere en zwaardere lenzen in de verzameling (ooit) dan zal ik het statief er vast op aanpassen maar voorlopig kunnen wij er mee uit de voeten.