Op canvas

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Op canvas

Bericht door Riemke » za apr 03 2010 11:56 pm

Onderstaande foto heb ik vanmiddag gemaakt van mijn jongste dochter. Voor mij een vuurdoop, omdat ik voor het eerst met een witte achtergrond gewerkt heb. (vorige week gekocht) :D Ze wil de foto op canvas laten afdrukken als cadeau voor haar vader.
In een creatieve bui heb ik er een "out of frame" van gemaakt.

Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

GdP

Re: Op canvas

Bericht door GdP » zo apr 04 2010 12:04 am

Het is een prachtige foto geworden Riemke. Alleen vraag ik mij af of die witte achtergrond het wel doet op canvas. Misschien door de uitsnede zodanig te kiezen dat de hoeveelheid wit wat beperkt blijft?

Knappe dochter trouwens.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo apr 04 2010 12:12 am

Ik vind het ook een prachtige meid, eh... foto! Waarvoor complimenten. Maar ik vraag me met Gerrit af of wit wel zo'n goeie kleur is voor canvas.
(edit) Ik vind dat kader hier trouwens erg leuk in passen!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo apr 04 2010 1:22 am

Als je die buitenste zwarte rand weglaat en wit laat omlopen om het framewerk van het canvas, gaat dat prima.
Ik heb wel meer foto's op canvas gezien met veel wit. Gaat goed. Met dat binnenste zwarte randje krijg je dan toch iets van een "kader" maar wel met het geintje erbij dat je dochter over het kader heen zit.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo apr 07 2010 7:36 pm

Vandaag kwam het canvasdoek binnen ( 30 x 40 cm). Het is prachtig geworden! Lekker contrastrijk door de donkere kleding in het omringende wt, het kaderrandje duidelijk te zien en de "out of frame" als finishing touch. Helemaal goed. Dochter blij en pa zal ook zeker heel content zijn :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”