Waar gaat het om?
Vandaag hebben we de spullen in kaart gebracht, het gaat om spullen van een (technisch) fotograaf:
grofweg onder te verdelen in
- Canonspullen: objectieven en een body, ringflitser, gewone flitser: dat gaat waarschijnlijk ingeruild worden, 't is Nikon dat de klok slaat...
- Leicaspullen; daar gaat het ons vooral om
zo'n 15 objectieven, van fisheye tot tele, o.a.
19 mm 2.8, 24 mm 2.8, 60 mm 2.8, 100 mm 4 met balg, 400 mm 6.8 en dus nog veel meer prachtobjectieven

Er zat twee keer een R4 body bij.
Ik heb begrepen dat Leica sinds kort is gestopt met het R-systeem, alleen kan ik weinig vinden over de compatibilteit van de objectieven met de (nieuwe) digitale body's.
Er moet dus een keuze gemaakt worden: Nikon body of Leica body, en digitaal is eigenlijk een must; Misschien handig om te weten: zelf heb ik o.a. een D300. Ergens (http://www.leitax.com/leica-lens-for-nikon-cameras.html" onclick="window.open(this.href);return false;) las ik dat je Leica-objectieven kunt 'ombouwen', iemand ervaring?
Weet iemand waar ik kan beginnen met zoeken of heeft iemand anders nuttige tips? Post a.u.b. een reply, dan word ik blij

p.s. ik heb zelf al heel veel pagina's bezocht, maar zag door de bomen het bos niet meer