Mike-Nikon schreef:Gefeliciteerd met je D3s
Dank je, Mike.
Heb 'm sinds woensdagavond alweer binnen; nog niet heel veel tijd gehad om er mee te spelen.
Alle menuutjes weer in zitten stellen, en vandaag weer 's wat serieuze foto's moeten maken.
Een instelling ben ik nog niet achter wat dat precies doet: "uitgebreide menubanken" in het opnamemenu. Iemand een idee? Handleiding (p287) is daar niet heel duidelijk in. 's Kijken hoe anderen dat interpreteren....
Vergeleken met de D3 vind ik de 3Ds de bedieningsknoppen veel lekkerder/duidelijker, als ik dat zo mag noemen.
De D3s extraatjes tov. de D3 zijn net die zaken die 'm afmaakt, zoals:
- Stil ontspannen (bij een toneelstuk)
- Sensor schoonmaken (toch dat ene haartje op de sensor even een zetje kunnen geven..)
- Extra bediening op de achterkant (vooral de Lv knop)
- Filmfunctie (ik lees daar toch steeds meer goede verhalen over, hoewel ik niet zelf zo'n filmer ben......)
- Hogere, bruikbare ISO (heb ik zelf nog niets mee gedaan, laat staan vergeleken met de D3)
Wat me opviel is dat er geen extra D2XMode beeldinstellingen beschikbaar zijn (zoals bij de D3). Niet dat ik me daar krampachtig aan vast wil houden, maar ik vond die instellingen net even prettiger dan standaard/normaal.
Afijn, just my two cents. Lekker apparaat.
Roel