Geen positie met GP-1 GPS

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
jjk

Geen positie met GP-1 GPS

Bericht door jjk » vr apr 02 2010 12:18 pm

Hallo,

Ik heb de GP-1 aangesloten op mijn Nikon D90. In het begin deed hij het goed, maar sinds kort krijg ik geen positie.

Als ik de GP-1 met de kabel aan de D90 verbind gaat het rode lampje even blinken en blinkt ook de GPS indicatie in het scherm. Tevens is dan de Positie onder GPS in het menu beschikbaar. Logisch nog zonder data, omdat er nog geen satellieten gevonden zijn. Echter, na luttele seconden stopt dit en ook als ik de ontspan knop indruk gaat hij niet opnieuw zoeken.

Als ik de optie Positie (die "uitgegrijst" is indruk krijg ik het bericht "This option is not available with current settings."

Heeft er iemand een idee?

Groet,

Jan

Edit: Inmiddels uitgevonden dat het een probleem met de stekker is. Als ik een lichte druk op de stekker die in de camera gaat uitoefen, dan zoekt hij weer naar een signaal. Beetje slappe constructie aangezien ik heb=m nauwelijks heb gebruikt. Ach, maar eens zoeken naar een reserve CA90 kabel

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Geen positie met GP-1 GPS

Bericht door Jolanda » vr apr 02 2010 5:17 pm

op een meeting sprak ik laatst iemand die hetzelfde euvel had ondervonden met de kabel. Mailtje richting Beverwijk en gratis nieuw kabeltje.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » za apr 03 2010 4:06 pm

Heb zelf dit probleem gehad. "Even" naar Beverwijk geweest en het stekkertje zit nu vast na het insteken.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

jjk

Bericht door jjk » wo apr 07 2010 12:48 pm

Ik heb inmiddels contact gezocht met Nikon Zwitserland (hier woonachtig) en kan inderdaad de kable ter vervanging opsturen.

Bedankt voor de suggesties......

JJK

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”