Ik heb deze foto een tijd terug gemaakt (nachtopname)
Met de omzetting naar zwart/wit vond ik hem nu toch wel het plaatsen waard.
Bij het maken had ik niet helemaal zwart/wit in gedachte, maar soms komt het wel e's beter uit
Bedankt voor het compliment. Wat het verhaal erachter is weet ik niet precies. Vermoed dat de jerry can is opgegraven door mensen met een metaal detector Zie ze daar regelmatig de grond afspeuren naar wapentuig uit de 2e WO. Of de Jerry can nog uit de 2e WO is durf ik niet te zeggen er is toen wel gevochten in dit gebied. Als ik zo naar het model kijk dan lijkt hij niet zo oud. Het kan natuurlijk ook zijn dat de Jerry Can is gebruikt voor illegale schiet oefeningen
Naar aanleiding van de presentatie Zwart/Wit van vanmiddag bij de Nikon Clubdag in Garderen heb ik een vandaag gemaakte foto van Weesp omgezet naar Zwart/Wit met Capture NX 2 met de nadruk op de Blauw kleuren. Ik moet zeggen erg leuk spelen zo.
Zie het resultaat:
Bestuurslid ICT
=====================================
Nikon Z8
NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR
Of de Jerry can nog uit de 2e WO is durf ik niet te zeggen er is toen wel gevochten in dit gebied. Als ik zo naar het model kijk dan lijkt hij niet zo oud.
[Off-topic-mode aan]
Model is wel degelijk uit WO II - Duits of Engels. De (German=Jerry) jerrycan was een Duitse uitvinding die de Engelsen aantroffen en daarna gekopieerd hebben. Vandaar ook dat ze beiden hetzelfde model gebruikten.
[Off-topic-mode uit]
Met de Macrolens ons konijn geschoten. Ze bleef maar niet stilzitten, maar dit was toch nog een aardig mooi shot. Daarna omgezet met Capture NX 2 en de kleurfilters aangepast.
Bestuurslid ICT
=====================================
Nikon Z8
NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR