Pro-Optic 8mm
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Pro-Optic 8mm
Heeft iemand in Nederland al eens de Pro-Optic 8 mm, 3.5 gezien/gebruikt?
Staat vandaag een interessant stukje op de site van Ken Rockwell. http://kenrockwell.com/tech/8mm-f35.htm
Voor dat geld is een fish-eye ineens een leuk hebbedingetje.
Staat vandaag een interessant stukje op de site van Ken Rockwell. http://kenrockwell.com/tech/8mm-f35.htm
Voor dat geld is een fish-eye ineens een leuk hebbedingetje.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Re: Pro-Optic 8mm
Dat is de Samyang! Daar is hier op het forum wel eea over geschreven. Wordt blijkbaar verkocht onder verschillende merknamen.
- JerryBig
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik vond het al bekend voorkomen, maar de naam Samyang was me ontschoten. Overigens gaat het in het Samyang draadje vooral over de 14 mm.
Volgens mij was er iemand op het forum die er één had. Iemand????
Volgens mij was er iemand op het forum die er één had. Iemand????
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
En ook interessant om te weten dat je dit objectief zonder problemen heen en weer kunt schudden
:
"Noises When Shaken: Almost none; this is one of the quietist lenses I've ever shaken."

"Noises When Shaken: Almost none; this is one of the quietist lenses I've ever shaken."
Mooi lensje! Ik las in Ome Ken zijn review dat hij op sommige modellen (D90 en goedkoper) niet goed of helemaal niet werkt. Jammer, want voor dat geld zou ik wel een Fisheye in de collectie willen.
Shaken, not stirred...johan1967 schreef:En ook interessant om te weten dat je dit objectief zonder problemen heen en weer kunt schudden:

interessant, waar te koop?
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
o.a. Ebay
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Hmmmm
tis geen af

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat maakt met fish eye ook niks uit. Beetje afstand schatten, altijd scherp.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Daar heeft Ken wel wat over te zeggen. Hoewel de gebruikelijke zak zout bij Ken, dit is wel handig:
Too bad the factory doesn't calibrate it: I got best infinity focus set to 1.5 feet.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Zo zie je maar weer: goedkoop is duurkoop...Victor K. schreef:Mooi lensje! Ik las in Ome Ken zijn review dat hij op sommige modellen (D90 en goedkoper) niet goed of helemaal niet werkt. Jammer, want voor dat geld zou ik wel een Fisheye in de collectie willen.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Inderdaad, altijd wat met die goedkope camera's.JaapV schreef:Zo zie je maar weer: goedkoop is duurkoop...Victor K. schreef:Mooi lensje! Ik las in Ome Ken zijn review dat hij op sommige modellen (D90 en goedkoper) niet goed of helemaal niet werkt. Jammer, want voor dat geld zou ik wel een Fisheye in de collectie willen.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Tom schreef:Inderdaad, altijd wat met die goedkope camera's.JaapV schreef:Zo zie je maar weer: goedkoop is duurkoop...Victor K. schreef:Mooi lensje! Ik las in Ome Ken zijn review dat hij op sommige modellen (D90 en goedkoper) niet goed of helemaal niet werkt. Jammer, want voor dat geld zou ik wel een Fisheye in de collectie willen.

Groet, Jaap
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Voor dit soort geringe bedragen kan het toch wel interessant zijn om zo'n objectief "erbij" te hebben.ArendV schreef:o.a. Ebay
Hier een vrij uitvoerige test:
http://www.lenstip.com/160.1-Lens_revie ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En een hele riedel voorbeeldfoto's:
http://www.flickr.com/groups/1284660@N20/" onclick="window.open(this.href);return false;