Paris-Roubaix 2010

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Axelred

Paris-Roubaix 2010

Bericht door Axelred » zo apr 11 2010 9:51 pm

Ziehier enkele foto's uit de hel van het noorden
(meer op mijn Flickr)
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
groetjes, Axel
Laatst gewijzigd door Axelred op zo apr 11 2010 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Paris-Roubaix 2010

Bericht door roes » zo apr 11 2010 10:01 pm

Hallo Axel,

mooi de actie vast gelegd 8) , ik vind alleen de kleuren wat flets :( , even wat meer power en een beetje contrast en ze zijn af :wink: :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Daniël

Bericht door Daniël » ma apr 12 2010 8:36 am

Hoi Axel,

ben het volledig eens met Jos.

Denzel

Bericht door Denzel » ma apr 12 2010 11:33 am

Hoi Axel, mooie platen alleen zou er inderdaad iets meer contrast in mogen. Is dat nou een beetje te doen om bij zo'n event te fotograferen ?? Ze komen één keer voorbij, en dan moet je nog geluk hebben dat er ook een beetje actie plaats vind waar je staat, of zie ik dat verkeerd?

MikedeG
Forumlid
Forumlid

Bericht door MikedeG » ma apr 12 2010 4:40 pm

Denzel schreef:Hoi Axel, mooie platen alleen zou er inderdaad iets meer contrast in mogen. Is dat nou een beetje te doen om bij zo'n event te fotograferen ?? Ze komen één keer voorbij, en dan moet je nog geluk hebben dat er ook een beetje actie plaats vind waar je staat, of zie ik dat verkeerd?

Dat zou ik ook wel willen weten...
Want dan ga ik er toch over nadenken om in juni langs de kant van de weg te gaan staan in Rotterdam bij de start van de Tour de France :mryellow:
Bezitter van een D5000
Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
Nikkor 70-300 VR

http://picasaweb.google.com/Michael.degroodt" onclick="window.open(this.href);return false;

Rose69

Bericht door Rose69 » ma apr 12 2010 7:15 pm

Leuk om te zien, Erg mooie foto van Cancellara! zo recht voor op de weg. Je bent dus 1 van de dare devils op de kasseien met je lens ;-) Leuk dat je hier ook voor ons gevoel Boom even hebt weergegeven. Ik heb begrepen dat hij na 200km opgerookt was. Ons nieuwe talent.

Wel jammer van Boonen die hier ook weer heeft zitten ploeteren. Respect voor hem!

Nou hopelijk kan ik hier na volgend weekend iets van de AGR (Amstel Gold Race) iets kan presenteren. Wij zitten daar aankomend weekend met foto camera :-)

Ruud O

Bericht door Ruud O » ma apr 12 2010 7:17 pm

Hallo Axel,

Mijn compliment voor de foto`s.
Ik heb op Flickr gekeken, de hele serie dus, ook de foto`s van Vlaanderen.
Als ik alleen maar zeg dat ik de foto`s mooi vind heb je daar niet zo veel aan, is het een idee om een wat lager standpunt in te nemen, en voor de foto`s van dichtbij een invul flits te gebruiken,? ( vooral de foto`s van Vlaanderen mogen wat meer licht op de gezichten hebben )
Dit is geen kritiek, maar misschien een idee voor de Amstel.
Ik heb als oud coureur genoten van je foto`s.

Groet Ruud.

Axelred

Bericht door Axelred » ma apr 12 2010 9:33 pm

Bedankt allemaal voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb nog veel te leren dus alle technische tips zijn welkom. Ik heb nog nooit met flits gewerkt, dus dat moet ik eens googelen vrees ik maar ik wil wel proberen. Lijkt me een goede tip. Contrast en kleuren, dat hoorde ik nog van anderen, dus dat is een andere opdracht voor mezelf : meer leren van fotoshop of gimp. Lager standpunt heb ik geprobeerd, zowel in Vlaanderen als in Roubaix. In vlaanderen was er een ijverige politieagent die mijn plaats niet ok vond, dus moest ik recht staan. In Roubaix was een lage positie niet te doen omdat ge dan de volle laag van het stof in gezicht en camera kreeg.
Morgen of zo zal ik foto's plaatsen van de junioren in Roubaix, de meeste gemaakt met een D40 + 35mm AFs, en de kleuren en scherpte zijn beter dan met mijn (goedkope) tele met D300s. Een budget voor een snelle tele is er nu niet, dus doe ik even verder met wat ik heb.
Het is de tweede keer dat ik Ronde en Roubaix bezoek en anderen hebben allicht meer ervaring. Maar als je mijn mening vraagt : ik vind het fantastisch. Als je van "koers" en van fotografie houdt dan is dat een aanrader, maar je moet er iets voor over hebben. Met wat vrienden kan het een feest zijn, maar ik ga liever alleen omdat ik mij wil concentreren op het fotograferen. Zeker ruim op tijd vertrekken (de wegen rond het parcours in Roubaix waar ik stond worden afgesloten rond 11 uur en de renners passeren er rond 15u30), nadenken waar je de auto kwijt kan (GPS), eventueel achterop de fiets meenemen, ook wat eten en drinken. Verder nadenken waar de zon zal staan wanneer de renners zullen passeren (tegenlicht!), een plaats uitkiezen waar de renners niet te snel passeren (bergop?) en je goed zicht hebt ondanks de enthousiaste toeschouwers. De drukste plaatsen zijn niet altijd de beste.
Ik heb me geplaatst na een strook van 1500 meter kasseien, waar ik weet dat het deelnemersveld uit mekaar ligt, zodat ik meerdere groepjes in het vizier kan nemen. En dan moet je bidden dat de motards niet teveel in de weg rijden. Hopelijk hebben jullie er wat aan en kunnen we nog veel foto's bewonderen in de komende weken. Succes !
Laatst gewijzigd door Axelred op di apr 13 2010 6:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Axelred

Bericht door Axelred » ma apr 12 2010 9:37 pm

ps. ik ga niet op de weg staan, veiligheid van renners en van mezelf voor alles !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”