Probleem met flitser D70s
Probleem met flitser D70s
Hallo,
Vanmiddag heb ik de interne flitser van m;n d70s even gebruikt.
Hierna wilde ik hem terug inklappen, en dat wijgert hij in alle toonaarden.
Zijn er meer met dit probleem, is het simpel op te lossen (behalve plakband wat ik dus al gedaan heb ).
Of moet ie mogelijk opgestuurd worden??
Vanmiddag heb ik de interne flitser van m;n d70s even gebruikt.
Hierna wilde ik hem terug inklappen, en dat wijgert hij in alle toonaarden.
Zijn er meer met dit probleem, is het simpel op te lossen (behalve plakband wat ik dus al gedaan heb ).
Of moet ie mogelijk opgestuurd worden??
Sluiten van de flitser D70 is af te stellen..
Ik heb ontdekt dat je het sluiten van de flitser bij een D70(s) kunt afstellen.
Je hebt een palletje met een haakje er aan, dat in een gleuf valt in de flitser.
Aan de achterkant van die gleuf zit een inbus1,5 waarmee je de hoogte ahw kunt verstellen als je die te ver draait sluit de flitser dus ook helemaal niet meer.
Draai je hem te los dan krijg je ruimte aan de voorzijde.
Dat was bij mij dus het geval en ik ergerde me daar kapot aan, heb het wat strakker afgesteld en nu sluit hij weer netjes helemaal zoals het hoort.
Luc.
Je hebt een palletje met een haakje er aan, dat in een gleuf valt in de flitser.
Aan de achterkant van die gleuf zit een inbus1,5 waarmee je de hoogte ahw kunt verstellen als je die te ver draait sluit de flitser dus ook helemaal niet meer.
Draai je hem te los dan krijg je ruimte aan de voorzijde.
Dat was bij mij dus het geval en ik ergerde me daar kapot aan, heb het wat strakker afgesteld en nu sluit hij weer netjes helemaal zoals het hoort.
Luc.
Het is niet echt een schroefje wat je werkelijk los en vast kunt draaien het is meer een klik achtig kunststof geval wat je in dezelfde richting kunt blijven draaien, waar een ring aan zit waarmee je de hoogte van de rand van het gleufje waar het haakje achter valt kunt varieeren. Als het haakje nog naar achteren veert en dus terug naar achteren schiet als je het naar voren drukt zou het gewoon een kwestie van afstellen moeten zijn.
Er is bij mij maar een kleine hoek van de verstelling waarbij de flitser dicht blijft. Werkwijze is dan dus telkens een heel klein stukje verdraaien en weer kijken of hij dicht blijft enz enz.
Maar het kan natuurlijk zijn dat bij jou de veer van het haakje echt foetsie is en dan kun je natuurlijk blijven stellen tot je een ons weegt..
Luc.
Er is bij mij maar een kleine hoek van de verstelling waarbij de flitser dicht blijft. Werkwijze is dan dus telkens een heel klein stukje verdraaien en weer kijken of hij dicht blijft enz enz.
Maar het kan natuurlijk zijn dat bij jou de veer van het haakje echt foetsie is en dan kun je natuurlijk blijven stellen tot je een ons weegt..
Luc.