Zonsondergang over het Gooimeer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Desiree van Os
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Zonsondergang over het Gooimeer

Bericht door Desiree van Os » za apr 17 2010 12:20 am

Het was donderdagavond lekker blauwbekken zo op de Stichtse brug naar Almere maar ik mag denk ik niet klagen over het resultaat.
Vrijdag wederom geprobeert omdat de ronde deed dat de lucht dan nog mooier zou zijn.
Helaas niet goed op de tijd gelet dus....te laat.
Daarom hier alleen maar een paar van donderdag.
Enige bewerking in Lightroom is kleurtoon automatisch laten berekenen.
Heeft iemand overigens enig idee waarom er zo'n gele cirkel rond de zon zit (foto 1)...ik heb dat op meerdere foto's maar weet niet of en wat ik fout gedaan heb.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Desiree van Os op zo apr 18 2010 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Desirée

D90 en wat glaswerk

Mijn Picasa site

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Zonsondergang over het Gooimeer

Bericht door strangeartefact » za apr 17 2010 12:22 am

Mooie serie.

Over die gele band om de zon, ik hoorde op het weerbericht dat dit een natuurverschijnsel was ook, wel een andere ;) iets met de kou geloof ik. Als dat het dan ook is hoor, ben niet zon metereoloog(schrijf je dat zo ;) )

Grts
Bijna leeg hier....

Daniël

Bericht door Daniël » za apr 17 2010 8:55 am

Peter toch, het is zon meteoroloog :lol: (spelling controle bij firefox :wink2: )

Zoals ook op je Picasa gezegd. De 4 is top.

Desiree van Os
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Desiree van Os » za apr 17 2010 10:30 pm

Dank je voor jullie mening.

De zonsondergang was dan wel heel mooi. Mijn dochter denkt er anders over....die zou morgen terug komen van Milaan maar zit nog vast tot woensdag daar.
Ik zou het persoonlijk niet zo erg vinden maar wel als je net als zij strontverkouden bent en al een hele week een stevige hoest hebt. Tesamen met een bezichtigingsplanning is dit dus zeer vermoeiend.
Die wil dus graag naar huis.

@ strangeartefact Wat jij gehoord hebt gaat denk ik over een Halo. Deze gele ring zag ik in het echt niet maar op de foto wel. Het zou dus heel goed een reflectie kunnen zijn in de lens
@ Daniël Zelf vind ik foto 2 ook mooi omdat daar de zon net iets groter is en er een streep vogels langs trekt.
@ Henk Ik wist dat ik nog wel iets zou vergeten :wink: Ga hem meteen ff rechtzetten thx.
Groet, Desirée

D90 en wat glaswerk

Mijn Picasa site

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”