Informatie verzocht over teleobjectief

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
Marcel Bandel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Informatie verzocht over teleobjectief

Bericht door Marcel Bandel » di apr 13 2010 10:18 am

Al langere tijd ben ik aan het rond kijken naar een mooi teleobjectief van Nikon om vogels te fotograferen. Tot op heden ben ik nog niet echt geslaagd in mijn zoektocht, vanwege het feit dat ik zeer hoge eisen stel aan de objectieven.
Het liefst houd ik het bij Nikon objectieven aangezien mij deze objectieven zeer zeer goed bevallen. Echter tele werk is zeer duur. Is er iemand die via het buitenland nog wel eens een objectief koopt en zo ja welke landen zijn op dit ogenblik interessant om rond te kijken?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het nu is. Ik wist dat Zwitserland, Engeland en Amerka Ide laatste zal ik zeker niet gebruiken wegens de garantiebeperking).

Iedere info is welkom

Hartelijke groet,
Marcel
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Informatie verzocht over teleobjectief

Bericht door Melliw » di apr 13 2010 3:36 pm

Is de combinatie van een 300mm F4 met een TC niet wat? Dat is nog vrij goedkoop.

Vaak krijg je bij Hong Sien in Signapore behoorlijke korting: http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 21255.html
Zie ook zijn andere advertenties op dezelfde site.

groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Wilci
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wilci » za apr 17 2010 4:34 pm

Melliw schreef:Is de combinatie van een 300mm F4 met een TC niet wat? Dat is nog vrij goedkoop.

Vaak krijg je bij Hong Sien in Signapore behoorlijke korting: http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 21255.html
Zie ook zijn andere advertenties op dezelfde site.

groeten van Willem
Zijn de daar genoemde prijzen all-in?

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » za apr 17 2010 6:34 pm

Nee, er komt vaak 20 tot 30 euro verzendkosten bij. De prijzen kunnen trouwens ook wat variëren naar gelang de beurskoers. Neem anders gewoon even contact met hem op. Hij kan je ook precies vertellen hoe het zit met invoerrechten etc.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za apr 17 2010 6:53 pm

Verleden jaar heb ik een teleobjectief in Engeland gekocht omdat destijds de pond / euro verhouding erg gunstig was.

Het grappige was nog dat de garantie papieren gewoon dezelfde zijn als van een objectief die ik hier zou hebben gekocht (Nikon BV). Kortom hetzelfde objectief maar door de gunstige koers best veel voordeliger.

Wat voor objectief zoek je eigenlijk ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo apr 18 2010 7:53 am

Welk objectief voor vogels:

Werk met objectieven van 400 tot 600 mm (op een DX camera wordt dat dus 600 tot 900 mm). Bedenk dat de professionals weten welke vogel ze waar en hoe laat kunnen aantreffen. Ze weten ook dat het soms dagen duurt voordat een vogel net op de goeie plek en met het goede licht aanwezig is. Zie je een betere foto, bedenk dan dat de fotograaf soms 5 dagen in een schuilhut in de bomen heeft gezeten voor slechts één opname. Gebruik een zeer zwaar statief of meerdere rijstzakken.

Maak een voederplankje in de tuin. Met één soort voeding krijg je meestal ook één soort vogel. Voeder regelmatig, het duurt even voordat vogels dat in de gaten hebben. Maak boven het voederplakje een stokje om na het aanvliegen op te kunnen landen. Zorg dat er achter het stokje een egale achtergrond is. Want anders komt alle rommel uit de hele tuin er op. Maak een opname als de vogel op het stokje zit, niet als hij op de voederplank zelf zit.

Welke kwaliteit:
http://home.kpn.nl/braak117/kwaliteit%2 ... tieven.pdf" onclick="window.open(this.href)return false;

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”