Dank voor julie mening.
Op advies van de natuurfotografen die de workshop gaven hebben we de witbalans op "schaduw" gezet.
Normaal gesproken vind ik die stand zelf ook te gelig als ik bv een correctie doe bij mijn foto's. Maar volgens hun gaf dit het mooiste en warmste effect.
Zo zie je maar dat het voor iedereen een andere visie geeft.
Ikzelf vind niet alle foto's te gelig maar dat komt misschien ook omdat ik weet hoe de situatie ter plekke was en voor mij sommige foto's gewoon overkomen zoals de werkelijkheid ter plekke was. Het was ook een redelijk gelig licht. (Misschien wel door de aswolk van IJsland

)
Ik heb de foto's eigenlijk zonder bewerking (alleen eventueel croppen) hier geplaatst omdat je hier het meeste van leert over wat je wel of niet had moeten/kunnen doen.
@ Laura
Foto 3 is de kievitsbloem. Volgens Wikipedia is het een in Nederland en België zeer zeldzaam voorkomend bolgewas en in Nederland zelfs wettelijk beschermd.
Nou op dat landgoed stond er vol van, ook een witte variant, maar dat landgoed is dan ook van Natuurmonumenten.
Foto 4 is inderdaad te verzadigd.
Foto 6 had inderdaad wat lager gekund. Volgende keer dus beter rekining mee houden.