Een projectontwikkelaar heeft mij gevraagd een offerte te maken voor het fotografisch volgen van de (ver)bouw + aanbouw van een v.m. fabrieksgebouw.
Morgenvroeg heb ik een eerste gesprek waar ik het vooral wil hebben over wat hij van mij verwacht (Frequentie van de opnamen en welk product moet ik uiteindelijk afleveren, zo ook wat hij met het product gaat doen ((tentoonstelling / publicatie enz.)).
Na dit gesprek maak ik pas een offerte.
Ik heb ook de 'Richtprijzen Fotografie 2007' doorgenomen.
Ik ben free-lensfotograaf en heb uiteraard een btw-nummer.
Ik wil zeker niet aan het eind van de rit betaald worden maar b.v. per maand/kwartaal.
Mijn vraag heeft iemand nog belangrijke tips voor mij v.n. voor het maken van een goede offerte
Foto-opdracht: gedurende 2 jaar bouwwerk volgen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Foto-opdracht: gedurende 2 jaar bouwwerk volgen.
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Foto-opdracht: gedurende 2 jaar bouwwerk volgen.
Omdat ik me kan voorstellen dat de projectontwikkelaar ook nog niet direct een idee heeft wat ze straks over twee jaar willen doen met de opnamen, (dat is mede afhankelijk wat er als resultaat uitkomt), zou je het werk in die 2 jaar en het specifieke gebruik los van elkaar kunnen koppelen.
Enerzijds een deel voor al het werk waar je voor betaald krijgt, en een basis waarvoor het materiaal in eerste instantie gebruikt mag worden.
En dan nog een deel wat er mogelijk buiten gaat vallen met ideeën voor het gebruik wat nu nog onbekend is.
Verder een "open stuk" houden voor een deel aan onverwachte zaken. Best complex zo'n offerte.
Maar waarom tarieven uit 2007 en niet uit 2010?
Zie: http://www.richtprijzen.org/1/1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn overigens wel flinke tarieven. Ik weet niet of je die kunt hard maken.
Dat je tussendoor betaald wilt worden, is niks meer als normaal.
Wellicht wil de projectontwikkelaar tussendoor gewoon zien wat er allemaal gedaan wordt. Is ook goed om tussendoor te evalueren.
Houdt ook rekening dat materiaal ook reeds tussendoor voor publicatie gebruikt zal worden tijdens de bouwfase.
Tenslotte zal de projectontwikkelaar het project namelijk ook al tussendoor willen promoten, niet pas over twee jaar.
Enerzijds een deel voor al het werk waar je voor betaald krijgt, en een basis waarvoor het materiaal in eerste instantie gebruikt mag worden.
En dan nog een deel wat er mogelijk buiten gaat vallen met ideeën voor het gebruik wat nu nog onbekend is.
Verder een "open stuk" houden voor een deel aan onverwachte zaken. Best complex zo'n offerte.
Maar waarom tarieven uit 2007 en niet uit 2010?
Zie: http://www.richtprijzen.org/1/1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn overigens wel flinke tarieven. Ik weet niet of je die kunt hard maken.
Dat je tussendoor betaald wilt worden, is niks meer als normaal.
Wellicht wil de projectontwikkelaar tussendoor gewoon zien wat er allemaal gedaan wordt. Is ook goed om tussendoor te evalueren.
Houdt ook rekening dat materiaal ook reeds tussendoor voor publicatie gebruikt zal worden tijdens de bouwfase.
Tenslotte zal de projectontwikkelaar het project namelijk ook al tussendoor willen promoten, niet pas over twee jaar.
Vriendelijke groet, Léon Obers