Op MP biedt iemand momenteel een partij diafilms Kodak EPN Ektachrome 100 te koop aan. Ze zijn 3 jaar over de datum. Hoewel ik nu met Fuji werk, weet ik dat Kodak altijd hoog heeft gescoord. Maar welke Kodak? Aangenomen dat ze gekoeld zijn bewaard, zou aankoop dan verstandig zijn (niet alle 35 films, maar bijv. 10 stuks zou ik dan overwegen).
Ik sta open voor ervaringstips.
Diafilm
Als ze gekoeld zijn zouden ze nog wel goed kunnen zijn maar ik vind 3 jaar wel veel. Ik heb wel eens diafilm (Velvia) een paar maanden over tijd gehad en zie dan geen verschil maar dat is dan weer geen 3 jaar. Als het voor weinig geld is zou je er een paar kunnen proberen. De Kodak die volgens mij populair was is de Kodachrome 64.
Ik zou er heel voorzichtig mee zijn.
De 100 ASA Elitechrome is een fantastische film, die ik persoonlijk beter beoordeel dan Fuji. Maar ik vind drie jaar wel erg lang over de datum.
Een paar jaar geleden had Kodak een probleempje met een magentazweem. Daar heeft CameraMagazine toen nog over gepubliceerd.
En dan: kan de verkoper garanderen dat die partij altijd gekoeld is bewaard?
Alleen als de prijs echt heel laag is, zou het te proberen zijn.
Groet, E.M. de Klerk
De 100 ASA Elitechrome is een fantastische film, die ik persoonlijk beter beoordeel dan Fuji. Maar ik vind drie jaar wel erg lang over de datum.
Een paar jaar geleden had Kodak een probleempje met een magentazweem. Daar heeft CameraMagazine toen nog over gepubliceerd.
Groet, E.M. de Klerk
Ik heb besloten de verleiding maar te weerstaan.emdeklerk schreef:Ik zou er heel voorzichtig mee zijn.
Groet, E.M. de Klerk
Groet,
Flip.
Laatst gewijzigd door tootles op za aug 04 2007 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog een partij kleurnegatieffilm,van een onbekend merk.betreft film van een jubileum van een bekende drogisterijketen hier te lande.Is inmiddels zeven jaar over datum.Werkt meestal uitstekend,maar niet alles is je van het.Ik weet niet of dit voor dia ook zo werkt.Ik gebruik het wel,maar als ik echt onvervangbare foto's maak,dan kies ik dus niet voor dit spul.Laatste keer Fuji 200 gebruikt,resultaat is scherper dan ik een mes zou willen hebben!