Allereerst zal ik mijzelf even kort voorstellen; ik ben Stefan, een beginnend (spiegelreflex)fotograaf. Eind februari heb ik mijn eerste spiegelreflex gekocht, namelijk de Nikon D5000. Hierbij heb ik de Nikon 18-55 kitlens gekocht en de 55-200. Een maand later heb ik mijn collectie uitgebreid met de Nikon 18-105 lens, in mijn ogen een schitterend (betaalbaar) allround-objectief.
Echter heb ik nog twee wensen om mijn ''collectie'' compleet te maken, een zoomlens en een macrolens.
De macro heeft mijn eerste prioriteit. Ik heb met de 55-200 toch een redelijke zoomlens in bezit. Macrofotografie interreseert mij toch ook net iets meer dan de overige facetten.
Nu twijfel ik dus tussen de volgende twee objectieven:
1 : Nikon AF-S 105mm F/2.8G iF ED VR micro
2 : Sigma 150mm F/2.8 EX DG APO HSM macro 1:1
Behalve het kleine prijsverschil en het merk is voor mij nog onduidelijk wat de verschillen zijn. Ik weet dat er in de Nikon lens een SWM motor zit, een snelle en stille autofocus motor, en er zit VRII op.
Ik heb een kennis met de Sigma lens, welke ik een paar keer heb geleend. Zie de volgende shots:

Ik weet niet of de Nikon lens mij meer kan of gaat bieden. Kunnen jullie mij hier verder mee helpen met jullie eigen ervaringen en/of meningen?
Alvast bedankt!
Stefan